Rock for People, Hradec Králové, 3. - 5. 7. 08 (1. část)
9.7.2008 | Autor: Adam Vopička | sekce: živě
fotogalerie Kaiser Chiefs, The Offspring a Massive Attack - to byly hlavní hvězdy čtrnáctého ročníku festivalu Rock for People, který proběhl o uplynulém víkendu v Hradci Králové. Zde je první část naší dvoudílné reportáže.
Velmi, opravdu velmi zjednodušeně by se lidé jedoucí na Rock for People dali obvykle rozdělit na dva tábory. Jsou to ti, kteří si jedou povyrazit, stanovat, vypít pár (desítek) piv a podívat se na kapely, které sice hrají na řadě ostatních festivalů, ale tady jsou tak nějak ve velkém a pohromadě. Tací jsou asi ve většině a celý ten moloch, vědomě či nevědomě, pohánějí. Druhou skupinou jsou potom lidé, kteří přijedou (třeba i na jeden den) na těch pár známějších, respektive zajímavějších zahraničních kapel, které se organizátorům díky penězům od první skupiny povede přivézt. Druhá skupina často shlíží na první s jemným opovržením a tím, že „na Tři sestry mě nedostanete ani po smrti.“.
Faktem je, že díky „tradičním“ kapelám pro první skupinu Rock For People získal poněkud nevalnou pověst pivního festivalu, kde v lepším případě jen čas od času dostanete do hlavy poloprázdným kelímkem. Na druhou stranu je také pravda, že se organizátoři snaží festival zcivilnit.
Přiznám se, že patřím do druhé skupiny, ale i tak jsem - nejenom já - letos měl z festivalu trochu lepší, civilizovanější pocit, než třeba minulý rok.
Z tropického vedra...
Pokud jde o areál, mnoho se toho nezměnilo. Novinkou byl větší stan, do kterého se schovaly hned dvě stage – Filter a Kiss Radio. Ty byly namířeny proti sobě a když se hrálo na jedné, na druhé si kapely mohly rozestavět výbavu. Jakmile jedna z kapel skončila, měla druhá deset minut na nazvučení, což, pravda, někdy stačit nemusí. Nevím, jak se na to dívaly kapely samotné – tedy, v případě takových Holy Fuck to bylo dost s úsměvem – ale mě to přišlo jako výborné řešení. Druhou změnou potom byla stage nazvaná Kašpárek v rohlíku a její okolí určené hlavně – ale nejen – pro děti.
První den festival postupně přecházel z tropického vedra do podmračeného počasí. Z výjimečnějších kapel prvního odpoledne můžu zmínit kanadské rockery Invasives, kteří o tři dny dříve předskakovali v Lucerna Music Baru kapele Jaguar Love, a kalifornské klasiky alternativního metalu Helmet. Na druhé ze dvou hlavních stagí to rozpálila jedna z možná nejočekávanějších a poté nejvychvalovanějších kapel festivalu, folkpunkeři Flogging Molly. Ve zapařeném stanu potom rozdrtili fanoušky hardcoreoví Američané H2O a Madball. Stejně jako minulý rok s Frontline Assembly opět došlo na jeden projekt vycházející z electronic body music, a to na o generaci mladší VNV Nation přidávající k EBM tranceové prvky.
První headliner: Kaiser Chiefs
Headlinery prvního festivalového večera byli britští kytarovkáři Kaiser Chiefs. I když jejich druhé album Yours Truly, Angry Mob nedosahuje kvalit svého debutového bratříčka Employment, v Čechách je asi známější díky singlu Ruby, jenž byl také patrně pro mnoho lidí důvodem, proč se jít na Kaiser Chiefs podívat. Neodradil je ani vytrvalý déšť ozdobený sem tam nějakým tím bleskem, a mohli děkovat za jakousi gumovou plachtu nataženou na zemi v prvních řadách, díky níž nedošlo na bahenní lázeň. První skladba, Everything Is Average Nowadays dav jemně rozhýbala, ale ani příchod frontmana a showmana Rickyho Wilsona k zábranám a les rukou kolem něj moc nepomohly vytvořit pořádnou rozskákanou atmosféru, ke Kaiser Chiefs patřící. To se částečně povedlo až již zmíněné Ruby, ale potom většina davu po většinu koncertu utichla, a to i během vypalovaček I Predict a Riot a Oh My God. Samotná kapela sice nepředvedla vyloženě životní výkon, ale své klasicky solidní a energické vystoupení rozhodně ano. Je tedy škoda, že její snaha trochu vyšuměla někde v prostoru mezi kapelou a bariérou.
Po deštivé noci...
Druhý den se festival pozvolna začal probouzet z deštivé noci. Na T-Music stage zahráli němečtí pohrobci po Guano Apes spolu s americkým zpěvákem Charlesem Simmonsem, kapela iO. Pražští The Prostitutes si jako zvláštního hosta přivezli Filipínce žijícího v New Yorku Abe Cruze aby s nimi právě na Rock For People zahrál skladbu Don't Give A Damn, jejíž coververzi před časem společně se svou dcerou natočil a umístil na YouTube. Brzké návštěvníky koncertu navíc pobavil svojí verzí Creep od Radiohead během zvukové zkoušky.
Písničkář Xavier Baumaxa poté odehrál svůj koncertní repertoár s pomocí kvarteta nazvaného „hnědé smyčce“, se kterým se letos chystá i na další festivaly.
Jeden z vrcholů druhého dne festivalu připravili kanadští psychedelici Black Mountain, při poslechu jejichž desek má člověk pocit, že se octnul v šedesátých letech. Na Kiss Stage předvedli brilantně nazvučený koncert během něhož především představovali svou aktuální desku In The Future (Stormy High, Angels). Zvlášť kytarista Steven McBean si pohrával se zvukem jako s bestií, posléze vypuštěnou na přihlížející diváky.
Závěr pátečního večera potom patřil nintendocoreovým Enter Shikari a legendě The Offspring. O těch ale až příště...
Fotogalerie:
fotogalerie Kaiser Chiefs, The Offspring a Massive Attack - to byly hlavní hvězdy čtrnáctého ročníku festivalu Rock for People, který proběhl o uplynulém víkendu v Hradci Králové. Zde je první část naší dvoudílné reportáže.
Velmi, opravdu velmi zjednodušeně by se lidé jedoucí na Rock for People dali obvykle rozdělit na dva tábory. Jsou to ti, kteří si jedou povyrazit, stanovat, vypít pár (desítek) piv a podívat se na kapely, které sice hrají na řadě ostatních festivalů, ale tady jsou tak nějak ve velkém a pohromadě. Tací jsou asi ve většině a celý ten moloch, vědomě či nevědomě, pohánějí. Druhou skupinou jsou potom lidé, kteří přijedou (třeba i na jeden den) na těch pár známějších, respektive zajímavějších zahraničních kapel, které se organizátorům díky penězům od první skupiny povede přivézt. Druhá skupina často shlíží na první s jemným opovržením a tím, že „na Tři sestry mě nedostanete ani po smrti.“.
Faktem je, že díky „tradičním“ kapelám pro první skupinu Rock For People získal poněkud nevalnou pověst pivního festivalu, kde v lepším případě jen čas od času dostanete do hlavy poloprázdným kelímkem. Na druhou stranu je také pravda, že se organizátoři snaží festival zcivilnit.
Přiznám se, že patřím do druhé skupiny, ale i tak jsem - nejenom já - letos měl z festivalu trochu lepší, civilizovanější pocit, než třeba minulý rok.
Z tropického vedra...
Pokud jde o areál, mnoho se toho nezměnilo. Novinkou byl větší stan, do kterého se schovaly hned dvě stage – Filter a Kiss Radio. Ty byly namířeny proti sobě a když se hrálo na jedné, na druhé si kapely mohly rozestavět výbavu. Jakmile jedna z kapel skončila, měla druhá deset minut na nazvučení, což, pravda, někdy stačit nemusí. Nevím, jak se na to dívaly kapely samotné – tedy, v případě takových Holy Fuck to bylo dost s úsměvem – ale mě to přišlo jako výborné řešení. Druhou změnou potom byla stage nazvaná Kašpárek v rohlíku a její okolí určené hlavně – ale nejen – pro děti.
První den festival postupně přecházel z tropického vedra do podmračeného počasí. Z výjimečnějších kapel prvního odpoledne můžu zmínit kanadské rockery Invasives, kteří o tři dny dříve předskakovali v Lucerna Music Baru kapele Jaguar Love, a kalifornské klasiky alternativního metalu Helmet. Na druhé ze dvou hlavních stagí to rozpálila jedna z možná nejočekávanějších a poté nejvychvalovanějších kapel festivalu, folkpunkeři Flogging Molly. Ve zapařeném stanu potom rozdrtili fanoušky hardcoreoví Američané H2O a Madball. Stejně jako minulý rok s Frontline Assembly opět došlo na jeden projekt vycházející z electronic body music, a to na o generaci mladší VNV Nation přidávající k EBM tranceové prvky.
První headliner: Kaiser Chiefs
Headlinery prvního festivalového večera byli britští kytarovkáři Kaiser Chiefs. I když jejich druhé album Yours Truly, Angry Mob nedosahuje kvalit svého debutového bratříčka Employment, v Čechách je asi známější díky singlu Ruby, jenž byl také patrně pro mnoho lidí důvodem, proč se jít na Kaiser Chiefs podívat. Neodradil je ani vytrvalý déšť ozdobený sem tam nějakým tím bleskem, a mohli děkovat za jakousi gumovou plachtu nataženou na zemi v prvních řadách, díky níž nedošlo na bahenní lázeň. První skladba, Everything Is Average Nowadays dav jemně rozhýbala, ale ani příchod frontmana a showmana Rickyho Wilsona k zábranám a les rukou kolem něj moc nepomohly vytvořit pořádnou rozskákanou atmosféru, ke Kaiser Chiefs patřící. To se částečně povedlo až již zmíněné Ruby, ale potom většina davu po většinu koncertu utichla, a to i během vypalovaček I Predict a Riot a Oh My God. Samotná kapela sice nepředvedla vyloženě životní výkon, ale své klasicky solidní a energické vystoupení rozhodně ano. Je tedy škoda, že její snaha trochu vyšuměla někde v prostoru mezi kapelou a bariérou.
Po deštivé noci...
Druhý den se festival pozvolna začal probouzet z deštivé noci. Na T-Music stage zahráli němečtí pohrobci po Guano Apes spolu s americkým zpěvákem Charlesem Simmonsem, kapela iO. Pražští The Prostitutes si jako zvláštního hosta přivezli Filipínce žijícího v New Yorku Abe Cruze aby s nimi právě na Rock For People zahrál skladbu Don't Give A Damn, jejíž coververzi před časem společně se svou dcerou natočil a umístil na YouTube. Brzké návštěvníky koncertu navíc pobavil svojí verzí Creep od Radiohead během zvukové zkoušky.
Písničkář Xavier Baumaxa poté odehrál svůj koncertní repertoár s pomocí kvarteta nazvaného „hnědé smyčce“, se kterým se letos chystá i na další festivaly.
Jeden z vrcholů druhého dne festivalu připravili kanadští psychedelici Black Mountain, při poslechu jejichž desek má člověk pocit, že se octnul v šedesátých letech. Na Kiss Stage předvedli brilantně nazvučený koncert během něhož především představovali svou aktuální desku In The Future (Stormy High, Angels). Zvlášť kytarista Steven McBean si pohrával se zvukem jako s bestií, posléze vypuštěnou na přihlížející diváky.
Závěr pátečního večera potom patřil nintendocoreovým Enter Shikari a legendě The Offspring. O těch ale až příště...
Fotogalerie:
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/zive/Rock-for-People-Hradec-Kralove-3-5-7-08-1-cast~09~cervenec~2008/
Komentáře
&;