JamStage na Rock for People: Pro svobodomyslné a aktivní diváky
16.7.2010 | Autor: Zlatina Jeřábková | sekce: živě
fotogalerie V letošním roce rozšířil Rock for People počet stageí a s tím i formy zábavy a kulturního vyžití ve své nabídce. Jednou z novinek byla i JamStage., jejíž dramaturgie byla v rukou nakladatelství Muzikus, centra pro muzikanty Music City a Svazu autorů a interpretů.
Základním specifikem scény byl princip interaktivity, díky kterému se festival nejen otevřel mladým kapelám, ale také bylo částečně umožněno setřít rozdíl mezi účastníky a návštěvníky. Tvořivá, svobodomyslná alternativní mládež ve věku převážně mezi patnácti a pětadvaceti let přístup očividně ocenila. Chladná parkovací letadlová hala zdaleka neplnila jen funkci útočiště před nesnesitelným vedrem nebo průtrží mračen. Zatímco se na vedlejší scéně vybírala Rock Girl a venku mezi pódií probíhaly závody na koloběžkách, před pódiem JamStage mezi řadovými vystoupeními finalistů soutěží kapel a jamy byla možnost si zabubnovat nebo také zatančit pod vedením zkušených instruktorů. Břišních tanců se dámy většinou bály nebo se možná trochu styděly. Svůdné pohyby tak nalákaly spíše diváky, nežli aktivní nové příznivkyně. Zato „šaman“ Petr Šušor strhnul obecenstvo rytmy, ke kterým naváděl bubnující diváky. Perkuse se celkově těšily velké přízně. Se zájmem bylo sledováno také uchvacující vystoupení neslyšících bubeníků Deaf Drums z královéhradeckého projektu Dva světy. Následovalo vystoupení kapely Standby, která se do snah o integraci neslyšících do společnosti zapojila originálním nápadem na tlumočení rockové hudby do znakového jazyka.
Gró programu ovšem tvořily kapely, které získaly příležitost se poprvé představit na velkém festivalů díky úspěšné prezentaci na soutěžích Udělej si svůj festival, Rock Nymburk, Broumovská kytara, FutureLine, Šance Muzikus, Emergenza, Startér, Skutečná liga či Boomcup. Výběr byl multi-žánrový – v souladu s celkovým duchem festivalu Rock for People. Nejspíš právě díky této skutečnosti, která na akci láká posluchače poměrně odlišeného vkusu, účinkující na JamStage obstály v konkurenci nesrovnatelně známějších jmen a nepostrádaly divácké pozornosti dokonce, ani když na velkých pódiích hrály formace jako Muse, Prodigy nebo Skunk Anansie. Jam Stage, jak se očekávalo, oslovila především návštěvníky, prahnoucích po nevšedních, nových zážitcích.
Přátelská atmosféra svědčila snadnějšímu zvládnutí některých lehce kritických situací. I v případech, kdy se na jam muzikanti z populárních (zpravidla) českých kapel, kteří přislíbili v nich účast, nedostavili, po ruce bylo dostatek dalších hráčů, kteří je pohotově zastoupili. Diváci na spontaneitu reagovali vesměs pozitivně, což bylo nesmírně sympatické a dopomohlo k utváření ovzduší, které se vyznačovalo vzájemným respektem, uvolněností a bezprostředností. To budou nakonec nejspíš i základní dojmy, s kterými bude první ročník JamStage na Rock for People asociován.
Fotogalerie:
fotogalerie V letošním roce rozšířil Rock for People počet stageí a s tím i formy zábavy a kulturního vyžití ve své nabídce. Jednou z novinek byla i JamStage., jejíž dramaturgie byla v rukou nakladatelství Muzikus, centra pro muzikanty Music City a Svazu autorů a interpretů.
Základním specifikem scény byl princip interaktivity, díky kterému se festival nejen otevřel mladým kapelám, ale také bylo částečně umožněno setřít rozdíl mezi účastníky a návštěvníky. Tvořivá, svobodomyslná alternativní mládež ve věku převážně mezi patnácti a pětadvaceti let přístup očividně ocenila. Chladná parkovací letadlová hala zdaleka neplnila jen funkci útočiště před nesnesitelným vedrem nebo průtrží mračen. Zatímco se na vedlejší scéně vybírala Rock Girl a venku mezi pódií probíhaly závody na koloběžkách, před pódiem JamStage mezi řadovými vystoupeními finalistů soutěží kapel a jamy byla možnost si zabubnovat nebo také zatančit pod vedením zkušených instruktorů. Břišních tanců se dámy většinou bály nebo se možná trochu styděly. Svůdné pohyby tak nalákaly spíše diváky, nežli aktivní nové příznivkyně. Zato „šaman“ Petr Šušor strhnul obecenstvo rytmy, ke kterým naváděl bubnující diváky. Perkuse se celkově těšily velké přízně. Se zájmem bylo sledováno také uchvacující vystoupení neslyšících bubeníků Deaf Drums z královéhradeckého projektu Dva světy. Následovalo vystoupení kapely Standby, která se do snah o integraci neslyšících do společnosti zapojila originálním nápadem na tlumočení rockové hudby do znakového jazyka.
Gró programu ovšem tvořily kapely, které získaly příležitost se poprvé představit na velkém festivalů díky úspěšné prezentaci na soutěžích Udělej si svůj festival, Rock Nymburk, Broumovská kytara, FutureLine, Šance Muzikus, Emergenza, Startér, Skutečná liga či Boomcup. Výběr byl multi-žánrový – v souladu s celkovým duchem festivalu Rock for People. Nejspíš právě díky této skutečnosti, která na akci láká posluchače poměrně odlišeného vkusu, účinkující na JamStage obstály v konkurenci nesrovnatelně známějších jmen a nepostrádaly divácké pozornosti dokonce, ani když na velkých pódiích hrály formace jako Muse, Prodigy nebo Skunk Anansie. Jam Stage, jak se očekávalo, oslovila především návštěvníky, prahnoucích po nevšedních, nových zážitcích.
Přátelská atmosféra svědčila snadnějšímu zvládnutí některých lehce kritických situací. I v případech, kdy se na jam muzikanti z populárních (zpravidla) českých kapel, kteří přislíbili v nich účast, nedostavili, po ruce bylo dostatek dalších hráčů, kteří je pohotově zastoupili. Diváci na spontaneitu reagovali vesměs pozitivně, což bylo nesmírně sympatické a dopomohlo k utváření ovzduší, které se vyznačovalo vzájemným respektem, uvolněností a bezprostředností. To budou nakonec nejspíš i základní dojmy, s kterými bude první ročník JamStage na Rock for People asociován.
Fotogalerie:
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/zive/JamStage-na-Rock-for-People-Pro-svobodomyslne-a-aktivni-divaky~16~cervenec~2010/