Best Of Future Line, Praha, 1. a 2. prosinec 05
4.12.2005 | Autor: Ladislav Řehounek | sekce: živě
Stalo se již letitou tradicí, že projekt Future Line dává mladým talentovaným kapelám prostor představit se širšímu publiku pražského Paláce Akropolis. Nejúspěšnější z nich se počátkem měsíce představily na letošních finálových koncertech.
Toneless, Slot & Shade a instrumentálka Sunflower Caravan, právě těmto formacím patřily tři první prosincové večery v Akropoli. Na dva z nich zavítal i Muzikus:
Toneless, 01/12/05
Čtvrteční večer v Akropoli patřil skupině Toneless. Mladá a ambiciózní kytarovka se zformovala v roce 2004. Hned krátce po svém vzniku kapela natočila jedenáctitrackové demo Goodbye a vydání debutového alba je taktéž na spadnutí. V produkci Jana P. Muchowa (mj. Ecstasy Of Saint Theresa) by deska měla světlo světa spatřit na jaře.
Velmi často jsou Toneless přirovnáváni k britským kytarovkám à la Coldplay. Od doby, kdy jsem jejich koncert viděl naposledy (bylo to tuším někdy na jaře v Rock Café), udělali Toneless velký pokrok zejména v komunikaci s publikem. Tehdy působili skutečně velmi „plaše“ a i přestože mají v tomto směru stále co dohánět, ke značnému pokroku bezpochyby došlo.
Vskutku velkolepá scéna, projekce přes celou zadní stěnu pódia, snad jen těch návštěvníků bylo poskromnu. I tentokrát se potvrdilo, že čím méně profláknuté jméno, byť sebekvalitnější, tím menší úspěch. Možná právě toto bránilo tomu, aby atmosféra nabrala správný směr. Jenže každý, kdo v muzice jde „poctivou“ cestou, si tím jednou projít musí.
Abych se přiznal, čekal jsem od Toneless více pomalejších a melancholičtějších písní. Jak se ale zdá, připravovaná deska bude znít o poznání energičtěji, než materiál, který od kapely známe z jejich dema.
Za velice krátkou dobu udělali Toneless velký pokrok a k úspěchu mají snad všechny předpoklady. Mají toho ještě hodně před sebou, třeba za rok si povíme...
Quite Quiet + Slot & Shade, 02/12/05
Indie-rockeři Slot & Shade dostali prostor v pátek a jako předkapelu si pozvali trojici Quite Quiet. Předem se přiznám, že obě skupiny jsem tentokrát viděl na živo premiérově a zklamán jsem rozhodně neodcházel.
Quite Quiet se dohromady dali teprve nedávno. Po zastavení činnosti skupiny Only si kytarista a zpěvák Kuba Alexa na svá sólová akustická vystoupení několikrát pozval baskytaristu Tomáše Srovnala z již zmiňovaných Toneless, až se časem spolupráce rozvinula v menší projekt. Natočili spolu eponymní debutovou desku, kterou vydali v říjnu. Nedlouho na to se k dvojici připojil i bubeník Dan Dyk a tak vznikla současná sestava Quite Quiet, kapely, která svému názvu, který v překladu zní Docela tiše, dostává na sto procent, samozřejmě v kladném slova smyslu.
Pánové jsou sehraní, zdá se, že si rozumí a dobře se doplňují. Klidné a pohodové písně z Kubovo pera navodily v Akropoli přátelskou atmosféru, jíž se zavděčili nejen melancholikům.
Kapela Slot & Shade se na pražské klubové scéně pohybuje něco přes tři roky. Ve své muzice kombinují melodický pop-rock společně s dalšími styly, ať už je to folk, či díky klarinetu a saxofonu místy lehký funk. Hudebně bych je přirovnal k německým Slut (Podoba názvů čistě náhodná), ikdyž Slot & Shade jsou daleko melodičtější a hravější, a snad i k irským The Frames.
Tentokrát do Akropole dorazilo o poznání více diváků, než o den dříve na Toneless, a to se odrazilo i na celkové atmosféře, která v sále panovala. Frontman Erik Ištvánfy se už v začátku koncertu představil s velkým charisma a díky lahvi Fernetu k tomu v průběhu večera došli i baskytarista Štěpán a kytarista Tomáš. „Já jsem v půlce písničky zjistil, že jsem celou dobu hrál s vteřinovým posunem,“ říká Štěpán, na což Tomáš vcelku vtipně reaguje slovy: „Naštěstí nebylo poznat, jestli to byl posun časový nebo hudební.“
Ale vážně, Slot & Shade se předvedli v dobrém světle a vystoupení vyznělo vcelku velmi dobře.
Pro příští rok kapela připravuje vydání své debutové desky. Na koncertu však zazněla i řada písní, které se na ni nevešly.
Dva příjemné večery, tři nadějné kapely. Uvidíme, jakým směrem se budou ubírat v nejbližší budoucnosti a také to, co Future Line přinese příští rok. Letos měli pořadatelé při výběru kapel šťastnou ruku.
Toneless, Slot & Shade a instrumentálka Sunflower Caravan, právě těmto formacím patřily tři první prosincové večery v Akropoli. Na dva z nich zavítal i Muzikus:
Toneless, 01/12/05
Čtvrteční večer v Akropoli patřil skupině Toneless. Mladá a ambiciózní kytarovka se zformovala v roce 2004. Hned krátce po svém vzniku kapela natočila jedenáctitrackové demo Goodbye a vydání debutového alba je taktéž na spadnutí. V produkci Jana P. Muchowa (mj. Ecstasy Of Saint Theresa) by deska měla světlo světa spatřit na jaře.
Velmi často jsou Toneless přirovnáváni k britským kytarovkám à la Coldplay. Od doby, kdy jsem jejich koncert viděl naposledy (bylo to tuším někdy na jaře v Rock Café), udělali Toneless velký pokrok zejména v komunikaci s publikem. Tehdy působili skutečně velmi „plaše“ a i přestože mají v tomto směru stále co dohánět, ke značnému pokroku bezpochyby došlo.
Vskutku velkolepá scéna, projekce přes celou zadní stěnu pódia, snad jen těch návštěvníků bylo poskromnu. I tentokrát se potvrdilo, že čím méně profláknuté jméno, byť sebekvalitnější, tím menší úspěch. Možná právě toto bránilo tomu, aby atmosféra nabrala správný směr. Jenže každý, kdo v muzice jde „poctivou“ cestou, si tím jednou projít musí.
Abych se přiznal, čekal jsem od Toneless více pomalejších a melancholičtějších písní. Jak se ale zdá, připravovaná deska bude znít o poznání energičtěji, než materiál, který od kapely známe z jejich dema.
Za velice krátkou dobu udělali Toneless velký pokrok a k úspěchu mají snad všechny předpoklady. Mají toho ještě hodně před sebou, třeba za rok si povíme...
Quite Quiet + Slot & Shade, 02/12/05
Indie-rockeři Slot & Shade dostali prostor v pátek a jako předkapelu si pozvali trojici Quite Quiet. Předem se přiznám, že obě skupiny jsem tentokrát viděl na živo premiérově a zklamán jsem rozhodně neodcházel.
Quite Quiet se dohromady dali teprve nedávno. Po zastavení činnosti skupiny Only si kytarista a zpěvák Kuba Alexa na svá sólová akustická vystoupení několikrát pozval baskytaristu Tomáše Srovnala z již zmiňovaných Toneless, až se časem spolupráce rozvinula v menší projekt. Natočili spolu eponymní debutovou desku, kterou vydali v říjnu. Nedlouho na to se k dvojici připojil i bubeník Dan Dyk a tak vznikla současná sestava Quite Quiet, kapely, která svému názvu, který v překladu zní Docela tiše, dostává na sto procent, samozřejmě v kladném slova smyslu.
Pánové jsou sehraní, zdá se, že si rozumí a dobře se doplňují. Klidné a pohodové písně z Kubovo pera navodily v Akropoli přátelskou atmosféru, jíž se zavděčili nejen melancholikům.
Kapela Slot & Shade se na pražské klubové scéně pohybuje něco přes tři roky. Ve své muzice kombinují melodický pop-rock společně s dalšími styly, ať už je to folk, či díky klarinetu a saxofonu místy lehký funk. Hudebně bych je přirovnal k německým Slut (Podoba názvů čistě náhodná), ikdyž Slot & Shade jsou daleko melodičtější a hravější, a snad i k irským The Frames.
Tentokrát do Akropole dorazilo o poznání více diváků, než o den dříve na Toneless, a to se odrazilo i na celkové atmosféře, která v sále panovala. Frontman Erik Ištvánfy se už v začátku koncertu představil s velkým charisma a díky lahvi Fernetu k tomu v průběhu večera došli i baskytarista Štěpán a kytarista Tomáš. „Já jsem v půlce písničky zjistil, že jsem celou dobu hrál s vteřinovým posunem,“ říká Štěpán, na což Tomáš vcelku vtipně reaguje slovy: „Naštěstí nebylo poznat, jestli to byl posun časový nebo hudební.“
Ale vážně, Slot & Shade se předvedli v dobrém světle a vystoupení vyznělo vcelku velmi dobře.
Pro příští rok kapela připravuje vydání své debutové desky. Na koncertu však zazněla i řada písní, které se na ni nevešly.
Dva příjemné večery, tři nadějné kapely. Uvidíme, jakým směrem se budou ubírat v nejbližší budoucnosti a také to, co Future Line přinese příští rok. Letos měli pořadatelé při výběru kapel šťastnou ruku.
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/zive/Best-Of-Future-Line-Praha-1-a-2-prosinec-05~04~prosinec~2005/