Greg Haines s klavírem zavede posluchače na okraj ticha
11.5.2013 | Autor: PR | sekce: tiskové zprávy
Po lednové zastávce improvizační skupiny The Alvaret Ensemble se do Prahy znovu vrací anglický klavírista a skladatel Greg Haines pohybující se svými kompozicemi na hranicích ambientu a moderní vážné hudby. V Berlíně usazený hudebník výrazně ovlivněný minimalismem se představí na večírku Music Infinity, kam doveze své aktuální album Where We Were. Druhým hostem v Paláci Akropolis bude 30. května dvaadvacetiletý mnichovský klavírista Carlos Cipa, který stejně jako Haines patří pod ochranná křídla německého vydavatelství Denovali Records.
Berlín se v posledních letech stal epicentrem současné post-klasické hudby a Greg Haines, který se v německém hlavním městě usadil v roce 2008, je toho dalším důkazem. V Británii narozený hudebník debutoval v roce 2006 na norském labelu Miasmah skvěle přijatým albem Slumber Tides, jež propojovalo delikátní minimalismus Arvo Pärta s elektronickým ambientem. Skladba Snow Airport se dokonce dostala na kompilaci Reflections on Classical Music, kde se Haines objevil po boku svých velkých vzorů Gavina Bryarse a Philipa Glasse.
Během následujících let si Haines vypracoval svůj osobitý hudební rukopis, kterému dominují minimalistické klavírní melodie a vlny smyčců přelévající se přes sluchovody posluchačů. Album Until the Point of Hushed Support obsahuje skladbu pro smyčcový kvartet, kostelní varhany, klavír, perkuse a elektroniku a na zvuku desky se podílel i Nils Frahm. Další významné postavy této scény Peter Broderick a Dustin O'Halloran pak vypomáhali s natáčením alba Digressions z loňského roku. Tři Hainesovy desky z let 2006 - 2012 se letos v květnu dočkají souhrnného vydání v sběratelském boxu péčí vydavatelství Denovali Records.
Hainesův talent září i na projektech moderního baletu, na nichž spolupracoval třeba s proslulými choreografy Meg Stuardovou či Davidem Dawsonem, pro jehož balet DAY4 nahrál hudbu s Holandskou symfonií. Výraznou kapitolou v jeho kariéře jsou i aktivity spojené s improvizačním tělesem The Alvaret Ensemble, které sestavil v roce 2011 a s nímž se letos v lednu představil na koncertě v rámci Music Infinity. Zatím posledním Hainesovým hudebním počinem je album We Were There, jehož vydání se chystá na letošní květen a na kterém smyčcové nástroje vyměnil za syntezátory a perkuse.
Do Paláce Akropolis ve čtvrtek 30. května dorazí i aktuální velký objev značky Denovali - teprve dvaadvacetiletý mnichovský klavírista Carlos Cipa, který vloni debutoval albem The Monarch And The Viceroy. Nahrávka obsahující sólové klavírní skladby v duchu Erika Satieho či Claude Debussyho mu pomohla etablovat se na poli současné vážné hudby. Cipa studoval klavír od útlého dětství, v pubertě ale utekl k bicím a působil v jazzových, punkových či indierockových kapelách. Tato zkušenost s odlišnou hudební estetikou se v jeho klavírní hře také odráží a pomáhá mu rozvinout klasické vážnohudební postupy vlastním unikátním způsobem.
Předprodej lístků v sítích Ticketpro, Ticketportal a Ticketstream a kavárně Paláce Akropolis:
200,- Kč v kavárně Paláce Akropolis
200,- Kč+ poplatky v předprodejních sítích
250,- Kč na místě
MUSIC INFINITY uvádí: Greg HAINES (UK) + Carlos CIPA (DE)
Čtvrtek 30. května 2013, 19:30
Berlín se v posledních letech stal epicentrem současné post-klasické hudby a Greg Haines, který se v německém hlavním městě usadil v roce 2008, je toho dalším důkazem. V Británii narozený hudebník debutoval v roce 2006 na norském labelu Miasmah skvěle přijatým albem Slumber Tides, jež propojovalo delikátní minimalismus Arvo Pärta s elektronickým ambientem. Skladba Snow Airport se dokonce dostala na kompilaci Reflections on Classical Music, kde se Haines objevil po boku svých velkých vzorů Gavina Bryarse a Philipa Glasse.
Během následujících let si Haines vypracoval svůj osobitý hudební rukopis, kterému dominují minimalistické klavírní melodie a vlny smyčců přelévající se přes sluchovody posluchačů. Album Until the Point of Hushed Support obsahuje skladbu pro smyčcový kvartet, kostelní varhany, klavír, perkuse a elektroniku a na zvuku desky se podílel i Nils Frahm. Další významné postavy této scény Peter Broderick a Dustin O'Halloran pak vypomáhali s natáčením alba Digressions z loňského roku. Tři Hainesovy desky z let 2006 - 2012 se letos v květnu dočkají souhrnného vydání v sběratelském boxu péčí vydavatelství Denovali Records.
Hainesův talent září i na projektech moderního baletu, na nichž spolupracoval třeba s proslulými choreografy Meg Stuardovou či Davidem Dawsonem, pro jehož balet DAY4 nahrál hudbu s Holandskou symfonií. Výraznou kapitolou v jeho kariéře jsou i aktivity spojené s improvizačním tělesem The Alvaret Ensemble, které sestavil v roce 2011 a s nímž se letos v lednu představil na koncertě v rámci Music Infinity. Zatím posledním Hainesovým hudebním počinem je album We Were There, jehož vydání se chystá na letošní květen a na kterém smyčcové nástroje vyměnil za syntezátory a perkuse.
Do Paláce Akropolis ve čtvrtek 30. května dorazí i aktuální velký objev značky Denovali - teprve dvaadvacetiletý mnichovský klavírista Carlos Cipa, který vloni debutoval albem The Monarch And The Viceroy. Nahrávka obsahující sólové klavírní skladby v duchu Erika Satieho či Claude Debussyho mu pomohla etablovat se na poli současné vážné hudby. Cipa studoval klavír od útlého dětství, v pubertě ale utekl k bicím a působil v jazzových, punkových či indierockových kapelách. Tato zkušenost s odlišnou hudební estetikou se v jeho klavírní hře také odráží a pomáhá mu rozvinout klasické vážnohudební postupy vlastním unikátním způsobem.
Předprodej lístků v sítích Ticketpro, Ticketportal a Ticketstream a kavárně Paláce Akropolis:
200,- Kč v kavárně Paláce Akropolis
200,- Kč+ poplatky v předprodejních sítích
250,- Kč na místě
MUSIC INFINITY uvádí: Greg HAINES (UK) + Carlos CIPA (DE)
Čtvrtek 30. května 2013, 19:30
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/tiskove-zpravy/Greg-Haines-s-klavirem-zavede-posluchace-na-okraj-ticha~11~kveten~2013/