tag: GUSTAV MAHLER
26.9.2002 Překvapivým rysem této interpretace je jakási střídmost. Mezi Abbadovou starší nahrávkou Mahlerovy Třetí symfonie a touto je skoro takový rozdíl, jako mezi oběma komplety...
26.9.2002 Nahrávkou Mahlera a Strausse se Karel Ančerl dostal do světa, který mu byl sice blízký, ale přece jen měl zvláště s Mahlerem určité koncepční problémy. Mahler obsahuje již známé atributy...
25.9.2002 Mahlerova Druhá symfonie a torzo Desáté tvoří velký oblouk autorova soupeření se symfonickou formou. Pro každého dirigenta představuje cokoliv z Mahlera výzvu i nebezpečí. Šéfdirigent...
25.7.2002 Jméno Hermanna Scherchena (1891-1966) nepatří k nejznámějším, tato nahrávka ale působí jako zjevení. Lze ji navíc považovat svým způsobem za interpretaci autentickou. Scherchen...
15.6.2002 Dnes je už běžné, že dirigenti jsou jako stěhovaví ptáci a že ani na postech šéfů orchestrů nezůstávají dlouho. Když někdo pracuje s orchestrem soustavně osm deset let, je to něco mimořádného...
3.6.2002 Mahler jako skladatel, který dohnal mohutnost a výrazovost orchestru k vrcholu, má i v době finančních limitů při nahrávání zelenou. Na něm jsou zkrátka nové technické zázraky nejlépe patrné...
21.3.2002 Zdeněk Mácal často zdůrazňuje, že typický rys českých orchestrů je "měkkost a zpěvnost" - a jeho pojetí ukazuje, že to myslí vážně a že na tom opravdu je kus pravdy. Přitom nejde o žádné...
2.1.2002 Jsou autoři, jejichž hudba se zdá být aktuální v každé době, a tím je vlastně nadčasová. Písně Gustava Mahlera už mají v hudební historii své pevné postavení, a přesto se nestaly zkamenělou...
71-78 (78)