tag: GUSTAV MAHLER
24.1.2009 Mahlerovu Třetí symfonii komponovanou pro alt, ženský a chlapecký sbor a velký orchestr slyšelo pražské obecenstvo poprvé v roce 1904 přímo pod skladatelovou taktovkou. Na sklonku minulého roku...
3.1.2009 Nic se neděje bez příčin a následků, ani tato recenze. Počátkem září jsem se osobně poznal s redaktorkou Wandou Dobrovskou, když mi předávala CD s Mahlerovou "druhou", a o dva dny později zahajovala Česká filharmonie...
17.12.2008 Mahlerova Sedmá symfonie v programu České filharmonie byla (19. 9.) na den přesně oslavou stého výročí pražské světové premiéry díla, řízené v roce 1908 skladatelem. Škoda, že se pro nadále trvající autorskoprávní spory...
15.12.2008 Gustavo Dudamel je nesporně jedním z největších objevů naší současnosti. Skutečnost, že má tento mladý dirigent možnost natáčet pro Deutsche Grammophon, je nejen znamením kvality, ale také výhodou před mnoha ostatními.
28.10.2008 Česká filharmonie se představila po prázdninách Mahlerovou Druhou symfonií velmi dobře. Ještě lépe se uvedl Manfred Honeck, který se tímto prvním koncertem 113. sezony (5. 9.) ujal funkce hlavního hostujícího dirigenta...
16.5.2008 Pierru Boulezovi se postupně realizovaným cyklem Mahlerových symfonií podařilo vzbudit mimořádný zájem. Je dán jednak skutečně prvotřídními výkony orchestrů a jednak velmi vyhraněným pojetím.
20.11.2007 Páteční repríza (4. 5.) koncertu České filharmonie, při němž Zdeněk Mácal uvedl Mahlerovu Sedmou symfonii, měla svérázný kolorit: sál byl plný zahraničního publika, tleskalo se důsledně mezi všemi...
30.10.2007 Až dosud jsem si myslil, že osmého Mahlera provedl nejsvižněji Rafael Kubelík v nahrávce z roku 1971, kdy vystačil s časem 74:24, například, oproti nahrávce Giuseppe Sinopoliho z roku 1987, která...
25.7.2006 O své 9. symfonii se Mahler vyjadřoval slovy "co mi vyprávěla smrt", narážkou k 3. symfonii "co mi vyprávěla příroda". Práci na partituře zahájil v roce 1909, po návratu z Ameriky. Jeho zdravotní stav byl kritický...
24.1.2006 Všímá-li si v současnosti - tedy v době počítačových střihů a dokonalých hudebních nástrojů - recenzent ladění a souhry, považuji to za pohled povrchní a zbytečný. Za tímto samozřejmým prvním plánem se rozprostírá filozofická dimenze díla...
41-50 (78)