tag: BOHUSLAV MARTINŮ
25.1.2009 Dny Bohuslava Martinů nabídly kromě koncertu vítězů soutěže Martinů a prvního uvedení Tří fragmentů z Julietty i večer, kterým Nadace Bohuslava Martinů vzdala čest památce Charlotty Martinů (1894 – 1978),...
24.1.2009 Nic lepšího nemohlo otevřít projekt Martinů Revisited a zároveň završit Dny Bohuslava Martinů 2008, nežli světová premiéra Tří fragmentů z opery Juliette (Snář) H 253A (11. a 12. 12., Dvořákova síň Rudolfina).
20.1.2009 Tři fragmenty z opery Julietta aneb Snář, H.253A (1. La scéne de la forêt, 2. La scéne de souvenirs, 3. Finale du IIIe acte) představují naprostou výjimku v tvorbě Bohuslava Martinů (1890 - 1959).
2.1.2009 Jeho úspěchy v konkurenci se světovými houslisty by mohly být oceněny celou galerií medailí. V hudbě se ale neudělují. Přes své nesporné kvality není Bohuslav Matoušek (* 26. 9. 1949) mediální tváří koncertní scény.
19.12.2008 Toto CD je výsledkem několikaleté spolupráce mladého Graffova kvarteta s významnou japonsko-americkou pianistkou Michiko Otaki. Nabízí velmi zajímavou kombinaci Schumannova Klavírního kvintetu Es dur op. 44
30.10.2008 Už sama skutečnost, že britská firma Hyperion dokázala během necelého roku vydat čtyři tituly a suverénně tak v krátkém čase ve svém katalogu přehledně zkompletovat tvorbu Bohuslava Martinů pro housle a orchestr, je víc než zajímavá.
16.6.2008 Řecké pašije Bohuslava Martinů se objevily na LP Supraphonu již krátce po realizaci jejich vysoce kvalitní nahrávky s dirigentem Charlesem Mackerrasem v roce 1981. Tato nahrávka byla...
6.6.2008 Firma ArcoDiva je dobře známá jak často netradiční dramaturgií svých titulů, tak i objevováním perspektivních umělců. V minulosti to byli například Pavel Šporcl, Martin Kasík, ArteMiss Trio...
16.2.2008 Ve třináctém ročníku byly prosincové Dny Bohuslava Martinů ve vnější prezentaci (například v tištěných programech) skromnější než před lety, ale hudbě skladatele to samozřejmě nijak neublížilo. K přehlídce opět...
3.2.2008 Bohuslav Matoušek svůj komplet skladeb Bohuslava Martinů pro housle a orchestr doslova vyvzdoroval, a to dvakrát: nejprve jako jeho iniciátor a v podstatě i producent a podruhé...
61-70 (123)