tag: AKORDY? A JAKÉ?
12.8.2015 V dnešním závěrečném díle navážeme na předchozí části a zobecníme si 5) přípony ve značení akordů. U jednotlivých příkladů si uvedeme označení, kdy použijeme jako příklad označení akordu C a zároveň si i tónově uvedeme složení podle předmětné přípony.
30.7.2015 A máme dnes předposlední díl našeho dlouhého tematického celku, kdy navážeme na předchozí část, a to zobecněním používání znamének a lomítek ve značení akordů.
26.6.2015 Náš malý seriál, který je součástí dlouhého tematického celku Teorie, pomalu spěje ke svému konci. Mimochodem, ve zmíněném celku jste se na tomto místě setkávali se seriály Teorie ve zkratce, kde byly i dějiny české hudby, ...
30.5.2015 I dnes se budeme zabývat power chordy a to v jejich třetím tvaru, kvartovém. I zde je obecné značení X5 (možnosti viz níže) a tento souzvuk si přiblížíme na power chordu C5.
25.4.2015 Pokračujeme dnes v power chordech, a to variantě, která stojí mezi oběma základními tvary tohoto typu souzvuků, totiž kvintovou a kvartovou verzí. Takže dnes bude řeč o kvintkvartových power chordech. I zde je obecné značení X5, které si zkonktretizujeme na souzvuku H5.
5.3.2015 Dnes začínáme blok k závěru se již klonícího seriálu o vybraných kytarových akordech. A po všech těch speciálnostech se ve třech dílech zaměříme na jeden z nejpoužívanějších hmatů, zvláště u elektrických kytaristů v podstatě jakéhokoli stylu a jakéhokoli stupně úrovně hry.
21.2.2015 Dnes nás čeká souzvuk obecného značení X7-9, který si konkrétně ukážeme na akordu G7-9.
24.1.2015 V dnešním díle nás čeká souzvuk obecného značení Xmimaj9, který si konkrétně uvedeme na akordu Fmimaj9.
27.12.2014 Dnes si přiblížíme souzvuk obecného značení Xmi13, a to konkrétně na akordu Emi13.
27.11.2014 Dnes nás čeká souzvuk obecného značení X7-5, který si konkrétně přiblížíme na akordu D7-5.
1-10 (36)