The Mission: Aural Delight
4.1.2003 | Autor: Alex Švamberk
Playground/Mute CS (67:36)
Mission, kteří jako fénix dokázali vstát z popela - Aura se jim skutečně povedla -, se dopouštějí stejných chyb jako v minulosti. Opět rozmělňují dopad zdařilé desky vydáním zbytků, které se na ní nevešly. Aural Delight zanechává v uších posluchačů podobnou pachuť jako Grains Of Sand nebo Chapter One. Nastavované kaši chybí zářivé momenty - silnější skladby v čele s Evangeline Mission uplatnili užna Auře - a tak si museli vypomoci předělávkami starších hitů Never Again, Spider & The Fly a Amelia. Zatímco u prvních dvou jde o celkem pochopitelný krok, neboť album Masque se nepovedlo a v písních ani nehraje jejich spoluautor, navrátivší se basista Craig Adams, u Amelie jde o ryzí kalkulaci. Původní verze otevírající desku Carved In Sand byla totiž zdařilá a překonávala syrovější předělávku.
K roztříštěnosti alba přispívá jak demo písně Dragonfly, kterou Hussey zpívá jen za doprovodu klavíru, tak dvě coververze. Kromě podobně laděného závěrečného Can't Help Falling In Love With You se skupina chopila ještě depechovského Never Let Me Down Again, které přizpůsobila zcela svému pojetí - v novém aranžmá působí spíš jako vlastní píseň, byť melodie a struktura zůstala zachovaná.
Na to, z čeho je Aural Delight sestavený, dopadl dobře. Původní fanoušci ho dokonce možná ocení více, protože je pojat tradičněji a s výjimkou Mesmerized (Reprise) a Swoon se na něm neobjevují naprogramované pasáže. Nemohu se však ubránit dojmu, že by bylo lepší vydat minialbum či rozšířenou bonusovou verzi Aury, kde by se vedle předělávek z 'Masky' objevily ty nejpovedenější písně v čele s třemi, produkovanými producentem The Cure Dave Allenem - tesknými Melt a Swoon a svižným Anyone But You.
Body:
&musiQ 2002/12