Sunflower Caravan: A Little Bit More

3.1.2011 | Autor: Petr Korál

Soundsquare Music (40:00)
A je to: jedno z nejvýraznějších zjevení mladé pražské rockové scény, trojice Sunflower Caravan, se rozhodlo rozžehnat se svou ryze instrumentální minulostí a téměř celá jeho druhá deska se už bez vokálu neobejde. Zatímco pozoruhodný eponymní debut obsahoval toliko tři zpívané věci, navíc „jen“ v podání hostů kapely, tentokrát se za mikrofon ve studiu postavil klávesista Andy Čermák.
A odvedl uspokojivou práci; hlasově a výrazem na tom není vůbec špatně. Každopádně v téhle podobě zní muzika Sunflower Caravan celkově možná o chlup zajímavěji a bohatěji než v čistě instrumentálním balení. Nebo aspoň v některých okamžicích. Muzika, která ještě mnohem víc než na prvotině reaguje (ale po svém, nikoliv bezduchým přejímáním či neumělou nápodobou čehosi) na současné „indie“ trendy, ale pořád ještě obsahuje i lehké stopy tradičního rocku 70. let. Přibylo také popových momentů – ale proč ne, pokud jde o pop s přiměřenou mírou vkusu?
Za větší problém lze považovat občasný přemrštěný patos, pod jehož tíhou se prohýbá skladba A Vision a balada Either Nothing, Or A Light, a nejen díky upotřebeným smyčcům. Ty byly využity i jinde a ne vždy zcela efektivně, nýbrž někdy spíš jen efektně. Oč lépe a přirozeněji působí jediná nezpívaná skladba, hardrocková vypalovačka Thing On The Brain! Mimochodem, v písni Casting Couch se objeví i další dříve pro SC „tabuizovaný“ prvek, a to kytara. Že by náznak dalšího posunu?

Zlatý hřeb: A Little Bit More, Thing On The Brain
Zní to jako: fúze klasického a nejmodernějšího rocku

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Sunflower-Caravan-A-Little-Bit-More~03~leden~2011/