Šanov I: Delikatesy

12.7.2011 | Autor: Petr Korál

Papagájův hlasatel records (30:30)
Už dopředu prosakovaly informace, že domácí punkový kult, skupina Šanov I, se na svém novém albu (následujícím dlouhých pět let po poslední řadové nahrávce Music War) ohlídne do svých raných časů. A nakolik byla tahle šuškanda pravdivá?
Ano, avizovaný návrat se tu do jisté míry skutečně odehrává. Asi nejvíc někam ke druhé desce On The Shit. To znamená ke skalpelově ostrému agresivnímu punk rocku, který nemá s nikým a ničím slitování. A to jak hudebně, tak myšlenkově. Zpívající baskytarista Radovan Šantrůček, jedna z nejcharismatištějších postav tuzemské scény, zůstává ve svých textech pořád stejně břitký, naštvaný a jedovatě ironický, jako když před 24 lety Šanov I (spolu)zakládal: „Děti sou poslušný – vláda se o nás stará / fízlové sou slušný – žijeme v ráji, sláva / Sme v ráji – ty tomu věříš?“
Fanoušky kapely možná zaskočí závěrečná píseň Proměny, neboť v ní dostala prostor, věřte nebo ne, zpěvačka – hostující Lenka Svatošová. No a proč ne? Stejně tak nevidím valného důvodu k rýpnutí si, že skladba Protože nás to baví! figurovala už na loňském splitku se skupinami Do řady! a Čertůf punk 3 v 1 a že Poslední svět se již objevil na stejnojmenném best of albu z roku 1998 jako jeden z bonusů (tady je ale samozřejmě v nové verzi). Delikatesy na každý pád rozhodně nejsou deskou, která by říkala, že Šanov I už to má raději zabalit. Právě naopak!

Zlatý hřeb: Ty tomu věříš?, Protože nás to baví!, Slunce navždy
Zní to jako: delikatesní a stále důvěryhodný punk

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Sanov-I-Delikatesy~12~cervenec~2011/