Různí interpreti: Kingpin (The Nu Hardcore Underground)
4.2.2002 | Autor: Alex Švamberk
Virgin/EMI Czech (55:15)
Komerční úspěch amerických nu-metalových kapel nenechává spát ani britské firmy. Virgin po debutu tria Cortizone přichází se samplerem kapel, pro něž razí označení nu hardcore underground objevující se v podtitulu. Kingpin však působí, jako by nu-hardcore zůstával jen snem vydavatele. Albu chybí jakýkoli jednotící prvek, není jím ani styl ani země původu: vedle tvrdě rockových ostrovních Cortizone najdeme na desce i latinský hip hop L300, Dead Relative oživující novovlnou elektroniku počátku 80. let či Resister, vycházející stejně jako Bullet Proof Sounds z undergroundové větve taneční scény. Horší je kolísavá úroveň nahrávek. Řadě kapel dělá problém postavit skladbu, což platí i o tvrdých Blackwire, jejichž Kingpin dal výběru název - skupina si jen pohrává se zvukem jediného dokola se opakujícího riffu, což se sneslo jen v závěrečném remixu doplněném rapem. Podobně na tom jsou i Resister, kteří pracují s výboji tvrdého techna, hiphopoví Stone či Bullet Proof Sounds, kteří skončili u střídání dvou smyček tvrdých kytarza doprovodu rytmu automatu. Nejvyzrálejší jsou Cortizone, jejich tvrdý Jesus Come Up s melodickým refrénem je však příliš poplatný nu-metalu. Přesvědčivější jsou proto skupiny, snažící se skloubit různé styly. Zdařilý je zejména Elastoplast od Scare Electric, postavený na typickém riffu punkové basy, který je zjemněn a přenesen do světa hiphopu. Skupina jej doplnila scratchi a zkreslenou kytarou. Špatná není ani podobně zaměřená Presence, byť její Karma's A Bitch stojí na jediném riffu, a crossoverové Pleymo, využívající v Cosmic Gros Pluck elektroniku. Mezi hiphopovými partami jsou nejpřesvědčivější Lillydamwhite, kteří mají nejen dobrý rap, ale také zajímavý doprovod, ve kterém se objevují nervní kytary, typické pro alternativní scénu.
Body:
časopis Rock&Pop 2002/01