Piráti: Greatest Hits
6.2.2003 | Autor: Radek Diestler
Indies Records (66:29 & 33:15)
Než p. Fikar vydá svou práci o královéhradeckých 'marných společenstvích' 80. let, uteče v Labi pod elektrárnou ještě spousta vody. Je tedy příjemné si alespoň takovouto formou připomenout, 'jak to tenkrát bylo' alespoň s největšími zvířaty scény v 'rudém kotci'.
Nahrávka neblahého osudu nabízí prostor pro zajímavé úvahy z rodu 'virtuálních dějin', tj. co by, kdyby... Stylově neuvěřitelně roztříštěný český rock konce 80. let nabízel několik východisek do přijatelnější doby a Hamaďák, Vyšohlíd & Kuhn (v prenatálním stadiu i Risto Sokolowski) sledovali jednu z nejslibnějších stop. Přístupný model proslavený bledými tvářemi od Def Jam mohli snadno skousnout i nijak zvlášť připravení čeští příjemci a důvtipné krádeže motivů, tolik drahých českému venkovu (Paranoid, Smoke On The Water, Já budu chodit po špičkách ap.) souzněly s podobným přístupem české nové vlny, o textech nemluvě. Kdo ví, kam byse to celé dál klubalo...
P.S.: Kpt. Flint, autor sleevenote, to všechno jistě sledoval z bezprostřední blízkosti. Dovolil bych si ovšem hádat, že Piráti točili v Bratislavě spíš pro Triangl, než pro ještě neexistující Rhytmick. Zároveň zde chybí zmínka o ostravské mezihře (našel jsem ji v pracovní verzi Fikarovy knihy), která byla zřejmě nejvážnějším důvodem, proč první vydání nahrávek Pirátů u Indies přišlo s takovým křížkem po funuse...
Body:
&musiQ 2003/01