Madonna: GHV2
6.3.2002 | Autor: Jana Kománková
Maverick/Warner Music (68:26)
Druhý díl výběru Madonniných hitů. Zajímavá ukázka, jak se s většímči menším úspěchem snoubí moderní trendy, které dodávali různí mladí producenti, a popová přístupnost americké sexice.
Jména producentů hodně připomínají výňatek z nějakého seznamu lidí důležitých v popovější elektronické hudbě: Shep Pettibone (třeba remixér New Order), Nellee Hooper (točil s Massive Attack), William Orbit (speciálně jeho desky vydné pod pseudonymem Strange Cargo jsou vynikající, Mark 'Spike' Stent (nahrával s kdekým) a Mirwais: slušná sbírka, a to je tu ještě muzikálový don Andrew Lloyd Webber, který se podílel na titulní melodii Evity, Don't Cry For Me Argentina.
A jak jim to tedy spolu šlo? Inu, střídavě. Mnohdy převážila laciná pop-erotičnost a kýčovitost, často není výsledek moc přesvědčivý, ale pár dobrých a času odolávajících věcí se tu najde: Secret je klasický, pěkný popsong s moderním soundem, Bedtime Story skutečně působí tak tajemně, jak má, náročnému uchu nevadí ani The Power of Good-bye a Beautiful Stranger a až překvapivě výborně z toho vylézá Drowned World/Substitute For Love - kdyby tohle natočila nějaká mladá kapela považovaná zrovna za trendovou, mladí posluchači se zblázní!
Fanoušci Madonny tu nenajdou nic nového - žádné bonusy či neznámé verze, fotky v bookletu jsou velké jako půl poštovní známky - škoda. Z novějších skladeb hitového typu chybí asi jen coververze hitu American Pie - tuhle věc všichni nenávidí, ale mně se zdá skutečně povedená. Takže tu máme trochu otrocky sestavený výběr, který si pořídí spíš lidi, kteří Madonnu systematicky nesledují. Stojí to za to? I ano: při poslechu některých kýčů se sice asi budete ošívat, často se zachvějete při setkání se špatně skloubenými prvky progresivity a popového pozlátka. Ale několik skladeb je skutečným dobrým popem, o což jde.
Body:
časopis Rock&Pop 2002/02