Madonna - Pár slov o životě
1.4.2003 | Autor: Jindřich Göth | sekce: publicistika
Madonna. Už dávno ne 'jen' popová zpěvačka. Spíše ikona žánru, dáma i barová štětka v jedné osobě, milující matka, manželka, herečka, všechno možné. Protřepat, nemíchat. Zkombinujte všechno, co jste kdy milovali i nenáviděli na celebritách a vypadne vám...Madonna.
Její soukromý život zná téměř celý svět. Dychtiví čtenáři hltají stránky pestrobarevných magazínů, na nichž jsou propírány snad všechny myslitelné Madonniny trampoty i radosti. A že obojího není málo.
Jedno jí však neodpáře snad ani ten nejskeptičtější odpůrce pop-music. Albem Ray Of Light definitivně dokázala, že umí přijít s chytrou, vyspělou, hlubokou nahrávku, která nadto nepostrádá hitové ambice. Svět jí zase jednou ležel u nohou. Následující výlisek Music se sice nedočkal tak jednoznačného přijetí, nicméně o neúspěchu se v žádném případě hovořit nedalo. Záleželo jen na Madonně samé, jak s nabytým kreditem naloží, zda ho neprošustruje v pochybných projektech.
Dnes raději nehrej
S trochou lítosti nutno zkonstatovat, že se Madonna po triumfu s výše zmíněným albem svědomitě 'činila', aby nahrála na smeč všem, kteří na ní odmítají nechat nitku suchou. Těžko říci, kde se to v ní bere, ale tato výsostná zpěvačka, pop-star každým coulem, se z nějakého záhadného důvodu domnívá, že je rovněž skvělou herečkou. Přidáme-li k ambici ukazovat se stůj co stůj na stříbrném plátně fakt, že před časem vstoupila ve svazek manželský s britským režisérem nezávislých filmů Guyem Ritchiem (Sbal prachy a vypadni, Podfu(c)k), máme tu hotové drama. Na jedné straně suše sarkastický tvůrce proklatě černohumorných a vizuálně dravých snímečků, na straně druhé stárnoucí lady, představitelka Evy Perónové ve filmové verzi muzikálu Evita (mimochodem, jediná role, kterou Madonně odborná kritika neomlátila o hlavu), či aktérka podprůměrných romantických komedií. Jen si tu scénu představte - umanutá Madonna hystericky dupe nožkou, ve snaze přesvědčit chotě, aby jí svěřil roli ve svém novém filmu. Pranic nestačí Guyův skromný argument, že přece jedna Madonnina skladba zazněla v Podfu(c)ku. Ritchie tedy rezignoval a zplodil snímek Swept Away, který notně zacloumal jeho renomé. Kritika nad filmem svorně ohrnula nos, diváci jej víceméně ignorovali a do širší celosvětové distribuce se dostal pouze na VHS a DVD. Madonnin herecký výkon byl oceněn Zlatou malinou', tedy jakýmsi 'antioscarem'. A aby si manželský páreček neměl co vyčítat, pobral nominace i Ritchie za nejhorší režii a nejhorší film.
Leč nedosti na tom. Madonna se rozhodla dobýt i tak legendární filmový žánr, jakým je bondovka. Pro potřeby snímku Dnes neumírej (Die Another Day) nazpívala titulní skladbu a rovněž si ve snímku střihla miniaturní roličku. Byly z toho hned dvě nominace, nejhorší filmová píseň a nejhorší herečka ve vedlejší roli. Co se skladby Die Another Day týče, nedá se říci, že by byla vyloženě špatná, jen se pro potřeby nových dobrodružství neprůstřelného agenta 007 zoufale nehodí, neboť nedodržuje nezbytnou atmosféru.
Paní Amerika
Madonna má nejvyšší čas, aby svou poněkud pochroumanou reputaci zase poopravila novým albem. Dočkáme se již zakrátko, přesněji řečeno 22. dubna, kdy vyjde zbrusu nové dílko American Life.
Práce na něm zabraly více než jeden rok, přičemž nahrávání probíhalo v Londýně a v Los Angeles. Kromě Madonny se na přípravě a produkci alba podíleli Mirwais Ahmadzai (spolupracoval již na předchozí kolekci Music), Michel Colombier, Mark Stent, Guy Sigsworth, Monti Pitman, Gem Jones a Jacques Lu Cont. Kolekce bude obsahovat jedenáct skladeb, přičemž pilotním singlem je titulní skladba American Life. Režií videoklipové podoby skladby byl pověřen osvědčený Jonas Akerlund, tvůrce klipů Ray Of Light a Music.
Výsledná podoba snímku je zaměřena silně protiválečně. Jeho natáčení trvalo tři dny a provázely jej poměrně kuriózní požadavky na kompars. Posuďte sami, žádalo se deset vojáků s dlouhými vlasy, ochotných svou kštici během natáčení obětovat, stylista, čtyři krásné modelky, dvě batolata, dvě irácké děti, muž z východní Evropy, disponující řádně strhanými rysy a viditelnými ránami na těle, a v neposlední řadě muž černé pleti. Bez zajímavosti jistě není, že režie plánovaného třetího singlu (mělo by jít o skladbu Love Perfusion) by se měl ujmout David Fincher, podepsaný pod snímky Sedm, Hra či Klub rváčů.
Madonna má ráda všechny věci plně pod kontrolou, tudíž není divu, že i remixů pilotního singlu se ujala vesměs osvědčená jména - Missy Elliot, Paul Oakenfold či Bushwacka, abychom zmínili jen ta nejznámější.
"Všechny písně na albu reflektují současný stav mé mysli. Mám pocit jako bych se právě probudila ze sna. Skladby vyjadřují nejrůznější pocity. Od zuřivosti, strachu a zloby až po radost a jistotu. Doufám, že jsem své osobní pocity přetvořila v něco univerzálního," prohlásila Madonna o nové kolekci.
...a ještě mnoho dalšího se dočtete v dubnovém čísle Rock & Popu
Její soukromý život zná téměř celý svět. Dychtiví čtenáři hltají stránky pestrobarevných magazínů, na nichž jsou propírány snad všechny myslitelné Madonniny trampoty i radosti. A že obojího není málo.
Jedno jí však neodpáře snad ani ten nejskeptičtější odpůrce pop-music. Albem Ray Of Light definitivně dokázala, že umí přijít s chytrou, vyspělou, hlubokou nahrávku, která nadto nepostrádá hitové ambice. Svět jí zase jednou ležel u nohou. Následující výlisek Music se sice nedočkal tak jednoznačného přijetí, nicméně o neúspěchu se v žádném případě hovořit nedalo. Záleželo jen na Madonně samé, jak s nabytým kreditem naloží, zda ho neprošustruje v pochybných projektech.
Dnes raději nehrej
S trochou lítosti nutno zkonstatovat, že se Madonna po triumfu s výše zmíněným albem svědomitě 'činila', aby nahrála na smeč všem, kteří na ní odmítají nechat nitku suchou. Těžko říci, kde se to v ní bere, ale tato výsostná zpěvačka, pop-star každým coulem, se z nějakého záhadného důvodu domnívá, že je rovněž skvělou herečkou. Přidáme-li k ambici ukazovat se stůj co stůj na stříbrném plátně fakt, že před časem vstoupila ve svazek manželský s britským režisérem nezávislých filmů Guyem Ritchiem (Sbal prachy a vypadni, Podfu(c)k), máme tu hotové drama. Na jedné straně suše sarkastický tvůrce proklatě černohumorných a vizuálně dravých snímečků, na straně druhé stárnoucí lady, představitelka Evy Perónové ve filmové verzi muzikálu Evita (mimochodem, jediná role, kterou Madonně odborná kritika neomlátila o hlavu), či aktérka podprůměrných romantických komedií. Jen si tu scénu představte - umanutá Madonna hystericky dupe nožkou, ve snaze přesvědčit chotě, aby jí svěřil roli ve svém novém filmu. Pranic nestačí Guyův skromný argument, že přece jedna Madonnina skladba zazněla v Podfu(c)ku. Ritchie tedy rezignoval a zplodil snímek Swept Away, který notně zacloumal jeho renomé. Kritika nad filmem svorně ohrnula nos, diváci jej víceméně ignorovali a do širší celosvětové distribuce se dostal pouze na VHS a DVD. Madonnin herecký výkon byl oceněn Zlatou malinou', tedy jakýmsi 'antioscarem'. A aby si manželský páreček neměl co vyčítat, pobral nominace i Ritchie za nejhorší režii a nejhorší film.
Leč nedosti na tom. Madonna se rozhodla dobýt i tak legendární filmový žánr, jakým je bondovka. Pro potřeby snímku Dnes neumírej (Die Another Day) nazpívala titulní skladbu a rovněž si ve snímku střihla miniaturní roličku. Byly z toho hned dvě nominace, nejhorší filmová píseň a nejhorší herečka ve vedlejší roli. Co se skladby Die Another Day týče, nedá se říci, že by byla vyloženě špatná, jen se pro potřeby nových dobrodružství neprůstřelného agenta 007 zoufale nehodí, neboť nedodržuje nezbytnou atmosféru.
Paní Amerika
Madonna má nejvyšší čas, aby svou poněkud pochroumanou reputaci zase poopravila novým albem. Dočkáme se již zakrátko, přesněji řečeno 22. dubna, kdy vyjde zbrusu nové dílko American Life.
Práce na něm zabraly více než jeden rok, přičemž nahrávání probíhalo v Londýně a v Los Angeles. Kromě Madonny se na přípravě a produkci alba podíleli Mirwais Ahmadzai (spolupracoval již na předchozí kolekci Music), Michel Colombier, Mark Stent, Guy Sigsworth, Monti Pitman, Gem Jones a Jacques Lu Cont. Kolekce bude obsahovat jedenáct skladeb, přičemž pilotním singlem je titulní skladba American Life. Režií videoklipové podoby skladby byl pověřen osvědčený Jonas Akerlund, tvůrce klipů Ray Of Light a Music.
Výsledná podoba snímku je zaměřena silně protiválečně. Jeho natáčení trvalo tři dny a provázely jej poměrně kuriózní požadavky na kompars. Posuďte sami, žádalo se deset vojáků s dlouhými vlasy, ochotných svou kštici během natáčení obětovat, stylista, čtyři krásné modelky, dvě batolata, dvě irácké děti, muž z východní Evropy, disponující řádně strhanými rysy a viditelnými ránami na těle, a v neposlední řadě muž černé pleti. Bez zajímavosti jistě není, že režie plánovaného třetího singlu (mělo by jít o skladbu Love Perfusion) by se měl ujmout David Fincher, podepsaný pod snímky Sedm, Hra či Klub rváčů.
Madonna má ráda všechny věci plně pod kontrolou, tudíž není divu, že i remixů pilotního singlu se ujala vesměs osvědčená jména - Missy Elliot, Paul Oakenfold či Bushwacka, abychom zmínili jen ta nejznámější.
"Všechny písně na albu reflektují současný stav mé mysli. Mám pocit jako bych se právě probudila ze sna. Skladby vyjadřují nejrůznější pocity. Od zuřivosti, strachu a zloby až po radost a jistotu. Doufám, že jsem své osobní pocity přetvořila v něco univerzálního," prohlásila Madonna o nové kolekci.
...a ještě mnoho dalšího se dočtete v dubnovém čísle Rock & Popu
časopis Rock&Pop 2003/04
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/publicistika/Madonna-Par-slov-o-zivote~01~duben~2003/
Komentáře
&;