Fest'namte se: Prague City Festival 2011
22.6.2011 | Autor: Adam Pešek | sekce: publicistika
O Praze se dá prohlásit spoustu věcí, ale jen těžko ji lze označit za město vyhlášené svými hudebními festivaly. Velké koncerty typu Radiohead či Green Day však naznačily její možnosti a letošní premiéra Prague City Festivalu si klade za cíl českou metropoli vyhledávanou festivalovou destinací učinit. První ročník se spokojil s pouhým jednodenním programem, nicméně nepříliš početnému line-upu vévodí světoznámá jména The Hives, House of Pain nebo 30 Seconds To Mars.
Harmonogram dvou stagí v areálu pražského výstaviště se navíc nemá krýt, což pro návštěvníky znamená, že nemusí mít obavy o překrývající se koncerty jejich oblíbených interpretů. Z dvanácti účinkujících, které doplnil vítěz českého YouTube Festu Flattus vybíráme ty, od nichž očekáváme nejzajímavější vystoupení.
Prague City Festival, Praha - Výstaviště Holešovice, 23. 6. 2011
Gogol Bordello
Gogol do ruské společnosti pašoval ukrajinskou kulturu a Gogol Bordello světu obdobně ukazují tu cikánskou. Harmonika, housle, bicí, kytary, kabaret, dub, na první pohled tahle směska vypadá na bordel, ale s cikánskou náturou a jakýmsi pochybným hudebním citem to funguje. Živelné, veselé, rozjařené, rozjuchané, další kladně hodnotící synonyma si určitě snadno najdete sami, podstatně hůř už se budou hledat negativní názory o jejich koncertech.
Ve velkém stylu v Česku se představili už na Colours of Ostrava, Rock for People i samostatných pražských koncertech, jejich volba tedy je něčím jako sázkou na jistotu. Klidný dojem, jejž slovo jistota evokuje, však rozhodně nečekejte.
The Gaslight Anthem
Když si hudební časopis Kerrang! dal v roce 2008 na obálku fotku The Gaslight Anthem, komentoval to slovy, že o téhle kapele ještě hodně uslyšíme. Nakolik o nich kdo slyšel asi těžko rozsoudíme, předhánění se internetových serverů v co nejvyšších hodnoceních desky The 59 Sound ale kvalitu minimálně naznačuje.
Nenápadný punk rock, jehož kmotrem je Bruce Springsteen, má silné melodie, poetiku, atmosféru a plyne naprosto přirozeně. Texty odkazují na Boba Dylana i Casablancu, a pokud existuje něco jako chytrá přístupná hudba, The Gaslight Anthem si k ní můžete přiřadit. Články o příjemné pražské premiéře sice na první pohled nic neříkají, po okouzlení zvukem devětapadesátého roku vám dojde, že tenhle přívlastek je naprosto adekvátní.
Hadouken!
Mnozí kritikové Hadouken! už po vydání debutu Music for an Accelerated Culture v roce 2008 nevěštili velkou budoucnost. Na scénu se sice vřítili jako speciální útok fireballem ze hry Street Fighter, podle něhož se jmenují, s přežitím zimy už se ale příliš nepočítalo. Přesto velkolepý návrat s loňskou deskou For The Masses není možné označit za překvapivý.
Mladá kapela kombinuje mladé žánry, konkrétně new rave a grime, a jestli nesledujete hudební trendy, víc vám asi naznačí označení dance punk. Z punku se vzala drzost, z taneční hudby hitový potenciál a nejbližším příbuzným tady budou asi o generaci starší The Prodigy. Opravdové kulturní obohacení vám Hadouken! sice nepřinesou, nicméně obohacení takovýmto zážitkem kapela rozhodě nezamýšlí.
Harmonogram dvou stagí v areálu pražského výstaviště se navíc nemá krýt, což pro návštěvníky znamená, že nemusí mít obavy o překrývající se koncerty jejich oblíbených interpretů. Z dvanácti účinkujících, které doplnil vítěz českého YouTube Festu Flattus vybíráme ty, od nichž očekáváme nejzajímavější vystoupení.
Prague City Festival, Praha - Výstaviště Holešovice, 23. 6. 2011
Gogol Bordello
Gogol do ruské společnosti pašoval ukrajinskou kulturu a Gogol Bordello světu obdobně ukazují tu cikánskou. Harmonika, housle, bicí, kytary, kabaret, dub, na první pohled tahle směska vypadá na bordel, ale s cikánskou náturou a jakýmsi pochybným hudebním citem to funguje. Živelné, veselé, rozjařené, rozjuchané, další kladně hodnotící synonyma si určitě snadno najdete sami, podstatně hůř už se budou hledat negativní názory o jejich koncertech.
Ve velkém stylu v Česku se představili už na Colours of Ostrava, Rock for People i samostatných pražských koncertech, jejich volba tedy je něčím jako sázkou na jistotu. Klidný dojem, jejž slovo jistota evokuje, však rozhodně nečekejte.
The Gaslight Anthem
Když si hudební časopis Kerrang! dal v roce 2008 na obálku fotku The Gaslight Anthem, komentoval to slovy, že o téhle kapele ještě hodně uslyšíme. Nakolik o nich kdo slyšel asi těžko rozsoudíme, předhánění se internetových serverů v co nejvyšších hodnoceních desky The 59 Sound ale kvalitu minimálně naznačuje.
Nenápadný punk rock, jehož kmotrem je Bruce Springsteen, má silné melodie, poetiku, atmosféru a plyne naprosto přirozeně. Texty odkazují na Boba Dylana i Casablancu, a pokud existuje něco jako chytrá přístupná hudba, The Gaslight Anthem si k ní můžete přiřadit. Články o příjemné pražské premiéře sice na první pohled nic neříkají, po okouzlení zvukem devětapadesátého roku vám dojde, že tenhle přívlastek je naprosto adekvátní.
Hadouken!
Mnozí kritikové Hadouken! už po vydání debutu Music for an Accelerated Culture v roce 2008 nevěštili velkou budoucnost. Na scénu se sice vřítili jako speciální útok fireballem ze hry Street Fighter, podle něhož se jmenují, s přežitím zimy už se ale příliš nepočítalo. Přesto velkolepý návrat s loňskou deskou For The Masses není možné označit za překvapivý.
Mladá kapela kombinuje mladé žánry, konkrétně new rave a grime, a jestli nesledujete hudební trendy, víc vám asi naznačí označení dance punk. Z punku se vzala drzost, z taneční hudby hitový potenciál a nejbližším příbuzným tady budou asi o generaci starší The Prodigy. Opravdové kulturní obohacení vám Hadouken! sice nepřinesou, nicméně obohacení takovýmto zážitkem kapela rozhodě nezamýšlí.
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/publicistika/Festnamte-se-Prague-City-Festival~22~cerven~2011/
Komentáře
&;