Brandt Brauer Frick - Cesta z klubu do koncertní síně a zase zpátky
22.4.2011 | Autor: Honza Bárta | sekce: publicistika
Jedním z headlinerů letošního Sperm Festivalu, který startuje dnes ve smíchovské Meetfactory, je unikátní berlínská formace Brandt Brauer Frick. Jste-li zvědaví, nakolik může být elektronická hudba hraná na živé nástroje inovativní a zároveň „party-friendly“, neměli byste v sobotu o Velikonočním víkendu na Spermu chybět.
Akustické techno Brandt Brauer Frick je vítaným osvěžením současné taneční scény, skoro výhradně pohroužené do laptopů. Do stojatých vod industriálních rytmů vplouvá s třemi mladými muzikanty nový muzikální endemit, tvořící lineární taneční hudbu na půdorysu minimálního techna pouze za pomoci živých nástrojů.
Daniel Brandt, Jan Brauer a Paul Frick se potkali v Berlíně v roce 2008, všichni tři již s určitými muzikálními zkušenostmi a hlavně chutí vytvořit na hudební mapě něco nového. Brandt s Brauerem se již na škole věnovali jazzu, zatímco Frick studoval hudební kompozici a ve volném čase skládal houseové tracky. Již jako Brandt Brauer Frick pak zúročili klasické hudební vzdělání a lásku k technu na několika EPčkách, aby svému experimentování v rámci čtyřdobého rytmu dali volný průchod na loňské desce You Make Me Real vydané na labelu !K7 Records.
V hlukotvorném arzenálu tříčlenné berlínské formace naleznete piáno, vibrafon, bicí a všelijaké perkuse, ale i zvonkohru a basový klarinet. Na jejich debutové desce jsou stále patrné ozvuky jazzové minulosti, stejně jako návaznost na funkcionalistický groove techno průkopníků Jeffa Millse a Thea Parishe. Při hledání inspiračních zdrojů jejich minimalistických kompozic se však můžeme vydat klidně až k opusům s upraveným piánem Johna Cage a zenovým plochám Stevea Reicha.
Trojice vystupující zásadně v kravatách a košilích stojí někde na půli cesty mezi Kraftwerk a jazzem. Techno je v jejich podání organickou paletou zvuků, popírající přirozenou monotónnost lineární hudby a dle jejich vlastních slov se hodí „jak do klubu, tak do koncertní síně.“. Hudební nadhled Brandt Brauer Frick nechybí, jak je vidět i v klipu ke skladbě Bop zasazeném do fiktivní německé televizní show á la Horst Fuchs, který na svém twitteru pochválil i Kanye West.
Hudba berlínského trojlístku je komorní poslechovou záležitostí k silné kávě a koncertní síň, kde někdy vystupují i s doprovodným desetičlenným ansámblem, jim rozhodně sluší více než rozjuchané klubové prostředí. Přesto má jak klasická, tak taneční hudba v Brandt Brauer Frick nový talent, který postupy obou míchá v decentně eklektický koktejl a rozhodně se vyplatí jej do budoucna sledovat. Anebo, alespoň jednou na živo vidět, „how they make it real“.
Akustické techno Brandt Brauer Frick je vítaným osvěžením současné taneční scény, skoro výhradně pohroužené do laptopů. Do stojatých vod industriálních rytmů vplouvá s třemi mladými muzikanty nový muzikální endemit, tvořící lineární taneční hudbu na půdorysu minimálního techna pouze za pomoci živých nástrojů.
Daniel Brandt, Jan Brauer a Paul Frick se potkali v Berlíně v roce 2008, všichni tři již s určitými muzikálními zkušenostmi a hlavně chutí vytvořit na hudební mapě něco nového. Brandt s Brauerem se již na škole věnovali jazzu, zatímco Frick studoval hudební kompozici a ve volném čase skládal houseové tracky. Již jako Brandt Brauer Frick pak zúročili klasické hudební vzdělání a lásku k technu na několika EPčkách, aby svému experimentování v rámci čtyřdobého rytmu dali volný průchod na loňské desce You Make Me Real vydané na labelu !K7 Records.
V hlukotvorném arzenálu tříčlenné berlínské formace naleznete piáno, vibrafon, bicí a všelijaké perkuse, ale i zvonkohru a basový klarinet. Na jejich debutové desce jsou stále patrné ozvuky jazzové minulosti, stejně jako návaznost na funkcionalistický groove techno průkopníků Jeffa Millse a Thea Parishe. Při hledání inspiračních zdrojů jejich minimalistických kompozic se však můžeme vydat klidně až k opusům s upraveným piánem Johna Cage a zenovým plochám Stevea Reicha.
Trojice vystupující zásadně v kravatách a košilích stojí někde na půli cesty mezi Kraftwerk a jazzem. Techno je v jejich podání organickou paletou zvuků, popírající přirozenou monotónnost lineární hudby a dle jejich vlastních slov se hodí „jak do klubu, tak do koncertní síně.“. Hudební nadhled Brandt Brauer Frick nechybí, jak je vidět i v klipu ke skladbě Bop zasazeném do fiktivní německé televizní show á la Horst Fuchs, který na svém twitteru pochválil i Kanye West.
Hudba berlínského trojlístku je komorní poslechovou záležitostí k silné kávě a koncertní síň, kde někdy vystupují i s doprovodným desetičlenným ansámblem, jim rozhodně sluší více než rozjuchané klubové prostředí. Přesto má jak klasická, tak taneční hudba v Brandt Brauer Frick nový talent, který postupy obou míchá v decentně eklektický koktejl a rozhodně se vyplatí jej do budoucna sledovat. Anebo, alespoň jednou na živo vidět, „how they make it real“.
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/publicistika/Brandt-Brauer-Frick-Cesta-z-klubu-do-koncertni-sine-a-zase-zpatky~22~duben~2011/
Komentáře
&;
související