The Young Gods akusticky v Praze a Ústí nad Labem
16.2.2010 | Autor: redakce | sekce: novinky
Švýcarští The Young Gods, jichž se drží pověst jedněch z nejpodstatnějších evropských inovátorů na poli elektronické hudby, po bezmála čtvrtstoletí experimentování se samplery vyrazili svým fanouškům dech, natočili akustické album a akusticky začali i koncertovat. Čas už ale dozrál k návratu ke své klasice a kapela se se svou unplugged érou loučí koncertním turné, které v příštím měsíci opět zasáhne Česko. Young Gods vystoupí 9. března v pražském Divadle Archa a dva dny na to ještě v Národním domě v Ústí nad Labem.
Young Gods si nikdy nedělali hlavu se „stylovou čistotou“, jejich diskografie je plná zdánlivých úletů, které dostávají logiku a vzájemnou provázanost v mnoha případech až s odstupem několika let, avšak to, co nabízejí v rámci současného akustického projektu, zachyceného na albu Knock On Wood – The Acoustic Sessions, je možná v jejich bohaté dosavadní kariéře doposud největší „drzostí“. Vybrat ze svého repertoáru ty nejznámější kusy, doplnit je několika coververzemi a vše nahrát v obsazení převážně pro tři španělky, perkuse a hlas, to si snad ještě žádná kapela podobného typu netroufla.
Jenomže jakmile prvotní šok opadne a začneme o projektu přemýšlet, začnou se nám spojovat věci, které projekt když ne přímo vysvětlují, tedy alespoň naznačují, kde mohou být jeho kořeny. Za prvé: leader kapely, zpěvák Franz Treichler, je – což se málo ví – původem klasicky vzdělaný kytarista. Za druhé: tím, co odjakživa The Young Gods elektronicky obráběli především, byly zvuky nasamplovaných kytar, byť elektrických, mnohdy punkových, někdy znějících až hendrixovsky. Za třetí: zejména v první fázi své tvorby pracovali přes všechnu výbušnost a divokost nikoli primárně s hlukově-rytmickými plochami, nýbrž s výrazně písničkovými strukturami, na rozdíl například od představitelů stylu electronic body music, k němuž byli trochu nešťastně řazeni. A za čtvrté: mnohé z jejich skladeb se dokonce dotýkaly hranic jakéhosi „elektronického šansonu“, zvláště ty zpívané ve francouzštině.
The Young Gods, Praha – Divadlo Archa, 9. 3. 10
The Young Gods, Ústí nad Labem – Národní dům, 11. 3. 10
Young Gods si nikdy nedělali hlavu se „stylovou čistotou“, jejich diskografie je plná zdánlivých úletů, které dostávají logiku a vzájemnou provázanost v mnoha případech až s odstupem několika let, avšak to, co nabízejí v rámci současného akustického projektu, zachyceného na albu Knock On Wood – The Acoustic Sessions, je možná v jejich bohaté dosavadní kariéře doposud největší „drzostí“. Vybrat ze svého repertoáru ty nejznámější kusy, doplnit je několika coververzemi a vše nahrát v obsazení převážně pro tři španělky, perkuse a hlas, to si snad ještě žádná kapela podobného typu netroufla.
Jenomže jakmile prvotní šok opadne a začneme o projektu přemýšlet, začnou se nám spojovat věci, které projekt když ne přímo vysvětlují, tedy alespoň naznačují, kde mohou být jeho kořeny. Za prvé: leader kapely, zpěvák Franz Treichler, je – což se málo ví – původem klasicky vzdělaný kytarista. Za druhé: tím, co odjakživa The Young Gods elektronicky obráběli především, byly zvuky nasamplovaných kytar, byť elektrických, mnohdy punkových, někdy znějících až hendrixovsky. Za třetí: zejména v první fázi své tvorby pracovali přes všechnu výbušnost a divokost nikoli primárně s hlukově-rytmickými plochami, nýbrž s výrazně písničkovými strukturami, na rozdíl například od představitelů stylu electronic body music, k němuž byli trochu nešťastně řazeni. A za čtvrté: mnohé z jejich skladeb se dokonce dotýkaly hranic jakéhosi „elektronického šansonu“, zvláště ty zpívané ve francouzštině.
The Young Gods, Praha – Divadlo Archa, 9. 3. 10
The Young Gods, Ústí nad Labem – Národní dům, 11. 3. 10
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/novinky/The-Young-Gods-akusticky-v-Praze-a-Usti-nad-Labem~16~unor~2010/