Předem: dobrovolně si odpouštím spoustu verbální potěchy. Ignoruji šílenou image premortálního staříka s odbarvenou hlavou, který média zásobuje senilními žvásty, moralizováním a scestnými...
celý článek
Pro koho to album vlastně je? | Martin Mařák | 15.2.2003 |
Honzo,
pokusím se Ti na to odpovědět.Táhne mi na čtyřicítku.Kdysi za totality jsem se vykašlal na studia a zdrhnul jsem pryč.Teď žiji ve Francii,živím se rukama a po večerech píši knížky a poslouchám muziku.Spíš tu kytarovou a hlavně z USA.Momentálně mě pěkně vytočily obě desky od Bozzio,Levin,Stevens.------------No ale k věci.
Image premortálního staříka s odbarvenou hlavou mě ve snech nestraší,neboť nežiji v Čechách a tudíž v podobných detailech nemohu být objektivní.Jestli Tě to však tak pobuřuje,to jen dokazuje obrovský Kocábův vliv na celou scénu.Jinak bys nad tím jen mávl rukou styl Fuck off.Vždyť by ani nemělo cenu se o tom bavit,------ne?Ze stejného důvodu mi nevadí ,že se na desce objevuje celá Kocábova rodina.Ani jsem si toho nevšiml,protože jsem moc nestudoval bookled.Jen jsem zaznamenal,že tam zpívá víc lidí,což není na škodu.Teda kromě toho megahitu DJ MAKAKAKA.Ale ukaž mi jakoukoliv desku,která by tě uspokojila na těch opravdových 100%.V některých věcech máš možná pravdu,ale rozhodně ne v Tvém tvrzení,že Kocáb nestíhá svým zpěvem rytmus.Jako muzikant,i když jsem to už pověsil na hřebík,Ti mohu zodpovědně říct,že je to z toho hlediska naprosto dokonalé.Možná to Kocáb neseká jak počítač,ale to je dáno jeho jazzovou minulostí.----------Říká se tomu FEELING.To je to,co se s příchodem počítačové muziky vytratilo.Asi to necítíš,což by mohlo vysvětlit Tvou nahořklost v tomto směru.To je opravdu,---------OPRAVDU jediné místo,kde bych tu desku nenapadal.To teda ne.A vím,o čem mluvím.
No a teď k tomu Pražskému výběru.Těžko se to popisuje někomu,kdo to nezažil.To je jako když mi táta vykládal o divokých koncertech Mikyho Volka,--------jsem to měl na háku,že.Tehdy jsem poslouchal na kazetě mizerné nahrávky Sex Pistols a Talking Heads a tak.No a pak jsem se náhodou dostal na koncert Výběrů v době,kdy s nima blbnul ještě Tomek a Soukup.No to byla bomba.Tak skvělé show a takové nasazení a vůbec celý koncept a tak,no to jsem fakt ještě nezažil.Snad jedině Hrdinové Nové Fronty z Jihlavy je dokázali sesadit z toho mého pomyslného žebříčku českých kapel.No a to Tebou tak zatracené jakoby anglické mumlání,to k tomu tehdy patřilo.To jsou ty detaily,které nemůžeš znát.Bylo to mnohem lepší,než jejich první deska s českými texty,kterou jim pak Panton vydal.I když i ta ještě stála za to.Pak už to s nima šlo z kopce a celá ta energie a ta prdel se vytratila.Jejich poslední desku považuji za úplně zbytečnou.Takový kalkul,všechno tak překomplikované a tak promyšlené...Vedle toho Pavlíček dělá věci světového formátu.
A teď zpět ke Kocábovi.Za kyslík považuji za první jeho sólovou desku,která mě oslovila a zdá se mi jako to první důstojný návrat k Pražskému výběru z těch počátečních osmdesátých let.I když to obul do takového nějakého modernějšího kabátu,nebo co.No a tu 4.věc,do které ses tak pustill,tu pokládám za vrchol desky.Jak textově,tak hudebněTy vole,to je úplný Trainspoting,-----------i když i to je už starý film.Svým způsobem.
Takže vidíš,že to asi nebude deska pro teens.Taky si nedovedu představit,že by děcka na rave party vesele hopkaly na "Hřbitov",nebo "Urnovej háj".By jim to přece totálně zkazilo trip,-------ne?Co si budem nalhávat,----že.A Kocáb není podle mě takový debil,že by si to myslel....
Cyp s tim
Martin Mařák
pokusím se Ti na to odpovědět.Táhne mi na čtyřicítku.Kdysi za totality jsem se vykašlal na studia a zdrhnul jsem pryč.Teď žiji ve Francii,živím se rukama a po večerech píši knížky a poslouchám muziku.Spíš tu kytarovou a hlavně z USA.Momentálně mě pěkně vytočily obě desky od Bozzio,Levin,Stevens.------------No ale k věci.
Image premortálního staříka s odbarvenou hlavou mě ve snech nestraší,neboť nežiji v Čechách a tudíž v podobných detailech nemohu být objektivní.Jestli Tě to však tak pobuřuje,to jen dokazuje obrovský Kocábův vliv na celou scénu.Jinak bys nad tím jen mávl rukou styl Fuck off.Vždyť by ani nemělo cenu se o tom bavit,------ne?Ze stejného důvodu mi nevadí ,že se na desce objevuje celá Kocábova rodina.Ani jsem si toho nevšiml,protože jsem moc nestudoval bookled.Jen jsem zaznamenal,že tam zpívá víc lidí,což není na škodu.Teda kromě toho megahitu DJ MAKAKAKA.Ale ukaž mi jakoukoliv desku,která by tě uspokojila na těch opravdových 100%.V některých věcech máš možná pravdu,ale rozhodně ne v Tvém tvrzení,že Kocáb nestíhá svým zpěvem rytmus.Jako muzikant,i když jsem to už pověsil na hřebík,Ti mohu zodpovědně říct,že je to z toho hlediska naprosto dokonalé.Možná to Kocáb neseká jak počítač,ale to je dáno jeho jazzovou minulostí.----------Říká se tomu FEELING.To je to,co se s příchodem počítačové muziky vytratilo.Asi to necítíš,což by mohlo vysvětlit Tvou nahořklost v tomto směru.To je opravdu,---------OPRAVDU jediné místo,kde bych tu desku nenapadal.To teda ne.A vím,o čem mluvím.
No a teď k tomu Pražskému výběru.Těžko se to popisuje někomu,kdo to nezažil.To je jako když mi táta vykládal o divokých koncertech Mikyho Volka,--------jsem to měl na háku,že.Tehdy jsem poslouchal na kazetě mizerné nahrávky Sex Pistols a Talking Heads a tak.No a pak jsem se náhodou dostal na koncert Výběrů v době,kdy s nima blbnul ještě Tomek a Soukup.No to byla bomba.Tak skvělé show a takové nasazení a vůbec celý koncept a tak,no to jsem fakt ještě nezažil.Snad jedině Hrdinové Nové Fronty z Jihlavy je dokázali sesadit z toho mého pomyslného žebříčku českých kapel.No a to Tebou tak zatracené jakoby anglické mumlání,to k tomu tehdy patřilo.To jsou ty detaily,které nemůžeš znát.Bylo to mnohem lepší,než jejich první deska s českými texty,kterou jim pak Panton vydal.I když i ta ještě stála za to.Pak už to s nima šlo z kopce a celá ta energie a ta prdel se vytratila.Jejich poslední desku považuji za úplně zbytečnou.Takový kalkul,všechno tak překomplikované a tak promyšlené...Vedle toho Pavlíček dělá věci světového formátu.
A teď zpět ke Kocábovi.Za kyslík považuji za první jeho sólovou desku,která mě oslovila a zdá se mi jako to první důstojný návrat k Pražskému výběru z těch počátečních osmdesátých let.I když to obul do takového nějakého modernějšího kabátu,nebo co.No a tu 4.věc,do které ses tak pustill,tu pokládám za vrchol desky.Jak textově,tak hudebněTy vole,to je úplný Trainspoting,-----------i když i to je už starý film.Svým způsobem.
Takže vidíš,že to asi nebude deska pro teens.Taky si nedovedu představit,že by děcka na rave party vesele hopkaly na "Hřbitov",nebo "Urnovej háj".By jim to přece totálně zkazilo trip,-------ne?Co si budem nalhávat,----že.A Kocáb není podle mě takový debil,že by si to myslel....
Cyp s tim
Martin Mařák
Pro Martina | Ziki | 18.2.2003 |
Martine, děkuji za super rozbor CD a o pokus vysvětlit panu Vedralovi jak má poslouchat hudbu. Bohužel u něj je to asi houby platný, protože jsem ještě od něj nečetl nějakou recenzi, kde by nenapadl tvůrce a interprety desky.
Honzo, běž už do háje... nedá se to číst.
Kocábova deska je opravdu super!!!
Honzo, běž už do háje... nedá se to číst.
Kocábova deska je opravdu super!!!
Docelá trapná recenze | Jarda | 5.1.2009 |
Opravdu, trapnější recenzi jsem nemohl číst, je to ubohost.
Opravdu | Jakub | 17.7.2011 |
Opravdu nečtu recenze na muziku. Dělám to proto, že je mi ve své podsatatě líto recenzentů, kteří si svůj komplex z toho, že nic neumí, vylévají nad psaním kravin, u kterých mají dojem, že čím víc ublíží, tím důstojněni vypadají. I tento případ je stejný, tohle je deska, která mi dělá radost už několik let a řadím ji nejen hudebně, ale i textem, k tomu nejpovedenějšímu, co jsem kdy slyšel.