V pražském Divadle Hybernia bude dnes večer uvedena premiéra hudebně-divadelního představení Vánoční koleda, které vzniklo na motivy povídky Charlese Dickense.
celý článek
Vánoční koleda recenze | Jan | 27.11.2011 |
Vánoční koleda je více hudební než divadelní představení, děj v prvni polovině je nudný, bez spádu, zbytečně se táhne bez jakýchkoiv změn dejových či kulis a prostředí. Texty písní Davida Kollera jsou prázdné.... Druhá část je již akčnější, myslím zhlediska divadelního, herci dostanou příležitost si trochu zahrát..
Většina příběhu je o čtení textu paní Chýlkovou (čte ho moc hezky :)).
Pro děti je představení nezajímavé ! Příběhu chybí krásné, pohádkové a hřejivé vánoční "ukončeni - rozuzleni"
Už bych na to znovu nešel:(
Většina příběhu je o čtení textu paní Chýlkovou (čte ho moc hezky :)).
Pro děti je představení nezajímavé ! Příběhu chybí krásné, pohádkové a hřejivé vánoční "ukončeni - rozuzleni"
Už bych na to znovu nešel:(
Hmmm.... | Zsuzsa | 5.12.2011 |
Já jsem litovala, že jsem vůbec šla, neucelené, přeplácané a přesto o ničem, vyhozené peníze. Tisíckrát lepší si doma v teple přečíst knížku.
Hodnocení 50% | Mirek | 8.1.2012 |
Dovolím si ohodnotit celkový dojem z předstvení tak, jak ho osobně vidím, tedy i dojem z divadla Hybernia. Někomu se představení líbilo, někomu ne, já patřím bohužel spíše do druhé té části.
V tomto divadle jsem byl poprvé a těšil jsem se na pro mě nové prostory. Krásný exterier divadla a zajímavá hostorie slibovaly hezký zážitek. Několik dní po představení jsem se dozvěděl, že je možné vyjít i na terasu, která je na střeše divadla. Pohled na Prahu z tohoto místa je nevšední a působivý.
Teď už ale k interiéru. Hned na první pohled nebylo nic divné. Pokud jste ale člověk vysoký 180cm a víc, poznáte rozdíl, až když si sednete. Nesmyslně narvané řady sedaček za sebou tak, že Vás hned napadá, že to musel navrhnout někdo, kdo měl buď 160cm, nebo z toho chtěl pro divadlo vytřískat co nejvíc míst. Ani jedno pro mě není omluvitelné. Také vás zarazí sklápění opěradel, nejen sedadel. Opěradlo je vlastní vahou sklopené do svislé polohy, ale jakmile se o něj někdo opře, sklopí se o cca 20 stupňů. V praxi to pak vypadá tak, že sotva si sednete a podaří se vám před sebe narvat nohy, tak příde někdo, kdo se posadí před Vás a opěrátkem Vám začne drtit kolena. Jakýkoliv pohyb toho před vámi cítíte a je to opravdu velmi nepohodlné. Představení ani nezačalo, sedíte 5 minut a uvažujete o tom, jestli to za to vůbec stojí. Stejné je to ve všech řadách ve všech cenových relacích. Takže sedět v prvních řadách za vyšší částku peněz s takovým "pohodlím" by mě namíchlo ještě víc. Velice rád bych viděl paní Chýlkovou, jak v této sedačce vydrží sedět dvě hodiny, ikdyž s přestávkou. Od druhé poloviny už z přestávky několik diváků nepřišlo, naštěstí i ti, kteří seděli vedle mě, proto jsem si mohl nohy natáhnout vedle sebe a vnímání hry už bylo o dost snesitelnější.
Vše ostatní je docela výstižně řečeno předemnou, Roden byl naprosto vynikající. Vedlejší role opravdu nic moc. Jen bych rád ještě vyzdvihl role malých dětí, protože bylo vidět, jak se opravdu snažily a byly i roztomilé. Také byly úžasné výkony artistů, kteří předváděli neuvěřitelné kousky. Pro děti je to ale nezajímavé představení. Pokud čekáte nějaký Vánoční hřejivý, zajímavě udělaný děj, budete zřejmě zklamáni. Ano, zajímavé to určitě je, ale není to to pravé přechové..
Dále bych chtěl ale ještě říct něco ke zvuku - ano, "záhrobní" hlas Kollera působil opravdu víc strašně než strašidelně, protože bylo rozumnět každé druhé slovo.
Mám také jednu velkou výtku ke zvukaři, který sedí v hledišti mezi diváky. Kdybych seděl poblíž něj, asi by schytal pár facek. Jak je vidět, šetřilo se i zde. Najali si totiž zřejmě nahluchlého zvukaře. Některé scény byly tak hlasité až přeřvané, že si lidi opravdu zacpávali uši. O to ale byl ale nádherný pocit, když se zpívalo potichu. To už bylo i rozumět textu.
Celkové představení tedy hodnotím na 50% a to jen díky Rodenovi, nebýt jeho, kleslo by hodnocení někam k 10%.
Věci, které kritizuji nejsou takové, že by se nedaly odsranit (asi až na rekonstrukci hlediště), minimálně úprava zvuku by mohla hodnocení vynést o dalších 20% výš.
V tomto divadle jsem byl poprvé a těšil jsem se na pro mě nové prostory. Krásný exterier divadla a zajímavá hostorie slibovaly hezký zážitek. Několik dní po představení jsem se dozvěděl, že je možné vyjít i na terasu, která je na střeše divadla. Pohled na Prahu z tohoto místa je nevšední a působivý.
Teď už ale k interiéru. Hned na první pohled nebylo nic divné. Pokud jste ale člověk vysoký 180cm a víc, poznáte rozdíl, až když si sednete. Nesmyslně narvané řady sedaček za sebou tak, že Vás hned napadá, že to musel navrhnout někdo, kdo měl buď 160cm, nebo z toho chtěl pro divadlo vytřískat co nejvíc míst. Ani jedno pro mě není omluvitelné. Také vás zarazí sklápění opěradel, nejen sedadel. Opěradlo je vlastní vahou sklopené do svislé polohy, ale jakmile se o něj někdo opře, sklopí se o cca 20 stupňů. V praxi to pak vypadá tak, že sotva si sednete a podaří se vám před sebe narvat nohy, tak příde někdo, kdo se posadí před Vás a opěrátkem Vám začne drtit kolena. Jakýkoliv pohyb toho před vámi cítíte a je to opravdu velmi nepohodlné. Představení ani nezačalo, sedíte 5 minut a uvažujete o tom, jestli to za to vůbec stojí. Stejné je to ve všech řadách ve všech cenových relacích. Takže sedět v prvních řadách za vyšší částku peněz s takovým "pohodlím" by mě namíchlo ještě víc. Velice rád bych viděl paní Chýlkovou, jak v této sedačce vydrží sedět dvě hodiny, ikdyž s přestávkou. Od druhé poloviny už z přestávky několik diváků nepřišlo, naštěstí i ti, kteří seděli vedle mě, proto jsem si mohl nohy natáhnout vedle sebe a vnímání hry už bylo o dost snesitelnější.
Vše ostatní je docela výstižně řečeno předemnou, Roden byl naprosto vynikající. Vedlejší role opravdu nic moc. Jen bych rád ještě vyzdvihl role malých dětí, protože bylo vidět, jak se opravdu snažily a byly i roztomilé. Také byly úžasné výkony artistů, kteří předváděli neuvěřitelné kousky. Pro děti je to ale nezajímavé představení. Pokud čekáte nějaký Vánoční hřejivý, zajímavě udělaný děj, budete zřejmě zklamáni. Ano, zajímavé to určitě je, ale není to to pravé přechové..
Dále bych chtěl ale ještě říct něco ke zvuku - ano, "záhrobní" hlas Kollera působil opravdu víc strašně než strašidelně, protože bylo rozumnět každé druhé slovo.
Mám také jednu velkou výtku ke zvukaři, který sedí v hledišti mezi diváky. Kdybych seděl poblíž něj, asi by schytal pár facek. Jak je vidět, šetřilo se i zde. Najali si totiž zřejmě nahluchlého zvukaře. Některé scény byly tak hlasité až přeřvané, že si lidi opravdu zacpávali uši. O to ale byl ale nádherný pocit, když se zpívalo potichu. To už bylo i rozumět textu.
Celkové představení tedy hodnotím na 50% a to jen díky Rodenovi, nebýt jeho, kleslo by hodnocení někam k 10%.
Věci, které kritizuji nejsou takové, že by se nedaly odsranit (asi až na rekonstrukci hlediště), minimálně úprava zvuku by mohla hodnocení vynést o dalších 20% výš.