Muzikus.cz homepage
přihlášení uživatele
PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELE JE ZRUŠENÉ
vyhledávaní
článek
Pak mě ale polila hrůza. Z jaké strany na to jít? Kam umístit laťku mezi čtivým příspěvkem a technokratickým pojednáním? Při té stručnosti na něco podstatného určitě zapomenu a děsím se, že budu...
celý článek

Luboš Malý , Vít Popp ,

 

Komentáře

celkový počet: 4

Pavel Celý  dřevo
hassan  zaujimave
jirka  DÍK
Ladislav Kučera  Poděkování

     
 
 
&;
dřevo | Pavel Celý | 12.8.2004 |
Problematikou dřeva na hudební nástroje se zabývá odborná i laická věřejnost. Často jde o diskusi podobnou rozhovoru lékaře s léčitelem. Bylo by dobré přiblížit dřevařskou teorii k houslařské praxi. To však vyžaduje přinejmenším použití stejného názvosloví a hlavně oboustranný zájem. Článek je v pořádku dokud se vyjadřuje obrazně, nebo cituje popisy dřev. V odborné problematice např. o očkovém javoru, sušení dřeva, pojmech ( jádrové, dřeňové a bělové dřevo javoru) je mylný.
Autoři nemusí být smutní, podobných omylů se dopouštějí i renomovaní houslaři. Například ten nešťastný očkový javor v televizním pořadu o houslích.
Pavel Celý st.
zaujimave | hassan | 24.2.2005 |
pre mna ako vyrobcu bicich nástrojov perkusii djembe vcelku zaujimavý a počný članok.dik za tieto informacie..zase somsa niečomu priučil.
Nech sa Vám darí...
DÍK | jirka | 22.3.2005 |
nebýt teto stranky tak nevim co bych dělal na teto strance je uplně všechno a tak jsem sní načerpal svou seminarní praci tak chci poděkovat majteli teto stranky dík
Poděkování | Ladislav Kučera | 29.7.2007 |
Díky za článek o dřevě na stavbu hudebních nástrojů! Myslím, že je takového čtení v češtině na internetu velmi málo, ale to dohání toto pojednání svou srozumitelností a úrovní. Málokdo ze znalých je také ochoten věnovat svůj čas a práci aby se o své vědomosti podělil a nadšencům pro hudební nástroje tak dal krásný dárek.
Jen bych si dovolil malou připomínku ohledně rezolutního prohlášení, že evropský ořech se na stavbu nástrojů nepoužívá. Nejen že jsem, ať už přímo nebo na stránkách výrobců, viděl takové kytary. Několik jsem jich vyrobil a výsledek byl zvukově i esteticky lepší, než u stejných z mahagonu.
Myslím si jen, že naprosté odmítnutí evropského ořešáku jako kvalitního materiálu je trochu ukvapené. To je ale jenom můj skromný názor - co člověk, to jinak.
Srdečně Vám děkuji za dobré počtení a přeji, aby Vás neopustilo nadšení pro dobrou věc a ze svých vědomostí pouštěli občas něco do světa pro potěšení a vzdělání muzikantských lidiček. Autorům ostatních článků díky taktéž. L.K.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.