Muzikologická podsbírka je rozdělena do tematických skupin (fondů).
Nejdůležitější je fond A - rukopisy, staré tisky, díky němuž je
muzikologické pracoviště členem IAML (Mezinárodní asociace hudebních
knihoven, dokumentačních center a archivů). Ve fondu B - libreta jsou
zastoupeny tisky operních libret slezské provenience, kramářské písně,
kancionály atd. Ve fondu C - programy, plakáty, pozvánky jsou shromážděny
podklady z hudebních produkcí profesionálních a částečně i amatérských
souborů z regionu. Fond D - teoretická díla obsahuje rukopisná i tištěná
díla o hudební teorii, nástrojové školy, zpěvníky apod. Fond E - hudební
nástroje je dalším vyhledávaným zdrojem informací, zvláště cenné jsou dvě
skupiny - sbírka smyčcových nástrojů a historických klavírů. Hlavní součástí
fondu F - ikonografie jsou scénografické návrhy vniklé pro severomoravské a
slezské operní a baletní soubory. Fond G - písemnosti, pozůstalosti obsahuje
písemnosti, zejména z pozůstalostí různých osobností regionu, např. V.
Kálika, P. Křížkovského atp. Ve fondu H - zvukové záznamy jsou záznamy ve
formě nahrávek na historických i soudobých nosičích. Fond I - články,
referáty, kritiky obsahuje materiály převážně výstřižkového a rukopisného
charakteru, které vznikly buď určitou činností konkrétní osobnosti regionu,
nebo se váží k činnosti regionálních souborů. Fond J - filmový archív je
ponejvíce tvořen fotografiemi z regionálních představení a koncertů, dále
jsou jeho součástí fotografie, které se vážou k osobnostem regionu. Fond K -
odborná knihovna známého regionálního badatele Ivo Stolaříka. Fond M -
notový materiál tištěný a rozmnožený vznikl po převzetí sbírek hudebnin ze
zámku Hradec n. M. a SÚ ČSAV, je rozšiřován nejvíce z pozůstalostí a dary,
slouží k rychlé orientaci především v klasické a romantické hudební
literatuře, projevují o něj zájem zejména výkonní umělci. Fond N - grafika
obsahuje zejména grafické listy s výjevy oper na libreta P. Metastasia,
pohlednice s portréty hudebních osobností apod.