Koupelnové dlaždičky v hlavním městě skokanů - krkonošském Harrachově - byly první, kdo koncem devadesátých let slýchal dema Václava Havelky. Taková je minulost. Písničkář vystupující pod značkou Selfbrush v průběhu posledních tří let již dostatečně zdomácněl na pražské klubové scéně. Za tu dobu vydal x nahrávek vlastním nákladem, absolvoval turné po České republice s Terry Lee Halem. Jeho universální schopnosti mu bez problémů dovolují zvládat sólová kavárenská vystoupení s akustickou kytarou, fúzovat folk s elektronickými vlivy nebo být funkční součástí kapely v klasickém rockovém osazení.
Tuto poslední polohu zachycuje debutové Selfbrush album - Ghost of a Handshake, které vychází v září 2004 na značce Good Day Records a krátce nato získává mediální podporu Radia l. Ghost of a Handshake za přispění několika hostů spojuje skladatelský potenciál Václava Havelky s hráčskou jistotou multiinstrumentalisty, zvukového aranžéra a potažmo výtvarníka Maťa Mišíka (www.matomatic.com). Právě on - známý svým působením
v Tata Bojs či australskočeské formaci Astrometro - má lví podíl na rozmanitosti poloh, jež album skýtá. Od indie rocku přes dřevní folk, alternativní country až do ambientních výšin naivních analogových zvuků.
Smog, Wilco, Beck, Tom Waits, Hayden, M. Ward, Sonic Youth, Sparklehorse, Devendra Banhart, Mark Lanegan .. mohla by pokračovat řada personalit, jejichž vliv se odráží v klidně plynoucích skladbách Václava Havelky. Intimní atmosféra tradičního amerického folku provázaná uměřeným novátorstvím a progresivitou charakterizuje i jeho nejnovější projekt - King Self. Srážka názvů Selfbrush a King Vitamin, za kterýmžto titulem se ukrývá americký - v Praze domestifikovaný - laptopový zhýralec a malíř Jeremiah Paleček (www.pagenotfound.info). Činná je taktéž Václavova spolupráce s instrumentálními Some Other Place, pohybujících se v okolí táborského labelu Free Dimension.
Ve všech variantách a podobách marky Selfbrush však zůstává konstantní předností samozřejmý a jistý vokální projev Václava Havelky. Zpěvný hlas jakých je na české scéně pomálu s potřebnou dávkou neškolené syrovosti dodává autenticitu osobně pojatým každodenním textům (v angličtině) - třeba o dívce sbírající maliny nebo o mazlíčcích psech, co musí celou noc zadržovat moč.