
Sopranistka původem z Bystřice pod Hostýnem je absolventkou Konzervatoře Brno, kde vystudovala obor zpěv pod pedagogickým vedením Mgr. I. Sobolové – Hýlové, a Vysoké školy múzických umení v Bratislavě, kde absolvovala ve třídě doc. H. Štolfové – Bandové ArtD. V představeních VŠMU účinkovala například v roli Donny Elvíry (Don Giovanni) nebo jako Mi (Země úsměvů).
Své vokální schopnosti opakovaně rozvíjela na Mezinárodních mistrovských pěveckých kurzech v Karlových Varech, na Letní škole barokní hudby v Holešově a na Mistrovských pěveckých kurzech Adama Plachetky a Kateřiny Kněžíkové v Litni.
Je laureátkou několika mezinárodních pěveckých soutěží, mezi jinými IUVENTUS CANTI Vráble, Pěvecká soutěž Olomouc, písňová kategorie Pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech.
Kristýna Vylíčilová je pravidelným hostem českých a slovenských operních scén. V Moravském divadle Olomouc ztvárnila roli Frasquity (Carmen) a trojroli Pepi, Valencie a Mi (Operetní soirée). Ve Slovenském národním divadle se představila jako Lisetta v opeře Giovanniho Paisiella Král Teodor v Benátkách. V roce 2016 vystupovala v Jihočeském divadle v hlavní ženské roli opery Vojtěcha Hřímalého Zakletý princ a debutovala v ostravském Národním divadle moravskoslezském jako Ludiše (Braniboři v Čechách).
Kristýna je interpretkou děl od baroka po současnost. Kromě klasického operního repertoáru spolupracuje s ansámbly specializujícími se na současnou a barokní hudbu.
S brněnským souborem Ensemble Opera Diversa zaměřeným na interpretaci soudobé hudby nastudovala operu Miloše Štědroně Chameleon. S olomouckým souborem Ensemble Damian provedla neobarokní operu Tomáše Hanzlíka a Víta Zouhara Torso, dále roli L´Eta dell´Oro v barokní opeře Antonia Vivaldiho La Senna festeggiante a hlavní roli Trigoniany v novodobé premiéře opery Františka A. Míči Operosa terni Colossi Moles.
Vystupovala na prestižních hudebních a operních festivalech jako MOF Smetanova Litomyšl a Olomoucké barokní slavnosti.
Kromě účinkování v divadelních inscenacích se Kristýna Vylíčilová věnuje bohaté koncertní činnosti. Spolupracovala s tělesy jako je Karlovarský symfonický orchestr, Musica Figuralis, Polyfonický sbor Inspiratum (Moskva), Pražští pěvci, Komorní pěvecký spolek Dvořák a Holešovský komorní orchestr, s nimiž uvedla mnohá stěžejní díla duchovní vokálně instrumentální literatury.